2 November 2012, 08:04
Ik kan alleen maar hopen dat ze (in ieder geval ten dele) tot inzicht komen door b.v. de 1 januari 1978 grens aan te houden. Dus de oldtimerregeling 100% gehandhaafd voor blauwe kentekens.
- "Waarom zoiets arbitrairs als een kleurtje van de kentekenplaat?"
Nou, onder die oudere auto's zitten nog nauwelijks diesels, want dat was toen nog een vrachtwagenmotor. Deze oudere klassiekers worden ook minder vaak als daily gebruikt, want spartaanser, gevoeliger voor roest, kostbaarder, e.d. Dit zijn ook de auto's van voor de plastikrevolutie, dus met chromen bumpers, spiegels, maar ook mechanische telleraandrijving, etc. Voor latere auto's zou de wegenbelasting afgeschaft blijven worden, maar wel de bpm vergoeding betaald moeten worden (zoals nu met auto's v.a. 1987)
Ze zouden zo van het grote economische "probleem" af zijn, en daarbij niet een hele industrie de nek omdraaien.
Nog steeds onredelijk omdat in Europa de 30 jaarsregeling geldt; mensen met latere auto's zijn alsnog de dupe. En ook omdat het voor een hoop kapitaalvernietiging zorgt. Ik heb mijn '82er 245GL die ik volgend jaar wil gaan verkopen. Ik mag blij zijn als ik er de helft voor vang van wat ik er afgelopen januari voor betaald heb.
Maar goed, dit is waar we voor gestemd hebben, mensen. Links en rechts in een coalitie. Gebroken beloftes. Welkom in de democratie.
- "Waarom zoiets arbitrairs als een kleurtje van de kentekenplaat?"
Nou, onder die oudere auto's zitten nog nauwelijks diesels, want dat was toen nog een vrachtwagenmotor. Deze oudere klassiekers worden ook minder vaak als daily gebruikt, want spartaanser, gevoeliger voor roest, kostbaarder, e.d. Dit zijn ook de auto's van voor de plastikrevolutie, dus met chromen bumpers, spiegels, maar ook mechanische telleraandrijving, etc. Voor latere auto's zou de wegenbelasting afgeschaft blijven worden, maar wel de bpm vergoeding betaald moeten worden (zoals nu met auto's v.a. 1987)
Ze zouden zo van het grote economische "probleem" af zijn, en daarbij niet een hele industrie de nek omdraaien.
Nog steeds onredelijk omdat in Europa de 30 jaarsregeling geldt; mensen met latere auto's zijn alsnog de dupe. En ook omdat het voor een hoop kapitaalvernietiging zorgt. Ik heb mijn '82er 245GL die ik volgend jaar wil gaan verkopen. Ik mag blij zijn als ik er de helft voor vang van wat ik er afgelopen januari voor betaald heb.
Maar goed, dit is waar we voor gestemd hebben, mensen. Links en rechts in een coalitie. Gebroken beloftes. Welkom in de democratie.