3 December 2011, 16:34
Vanmiddag dacht ik "even' de pakking tussen inlaatspruitstuk en cilinderkop van m'n 343 B19A te vervangen, maar zoals altijd zit het weer tegen.
De moeren die het inlaatspruitstuk op z'n plek houden gingen vlotjes los en in het spruitstuk zelf kwam ook al gauw beweging, maar hij wil er niet af.
Probleem: als je naast de auto staat (bestuurderskant) en naar het blok kijkt, zit het meest rechter tapeind muurvast in het spruitstuk. Bij alle andere tapeinden is de diameter van het gat in het spruitstuk iets groter dan de diameter van het tapeind, zodat je het spruitstuk vlotjes kunt verwijderen. Maar die rechtse sluit dus veel te strak aan, waardoor het spruitstuk daarop blijft hangen en niet te verwijderen is.
Hoe los ik dit op? Kan ik het tapeind er gewoon uitdraaien?
De moeren die het inlaatspruitstuk op z'n plek houden gingen vlotjes los en in het spruitstuk zelf kwam ook al gauw beweging, maar hij wil er niet af.
Probleem: als je naast de auto staat (bestuurderskant) en naar het blok kijkt, zit het meest rechter tapeind muurvast in het spruitstuk. Bij alle andere tapeinden is de diameter van het gat in het spruitstuk iets groter dan de diameter van het tapeind, zodat je het spruitstuk vlotjes kunt verwijderen. Maar die rechtse sluit dus veel te strak aan, waardoor het spruitstuk daarop blijft hangen en niet te verwijderen is.
Hoe los ik dit op? Kan ik het tapeind er gewoon uitdraaien?
1981 Volvo 343 2.0 GLS, 1981 Volvo 345 2.0 GLS, 1983 Volvo 360 2.0 GLS sedan, 1990 Volvo 460 1.7 GLEi, 1990 Volvo 940 2.3 GL