14 November 2011, 22:21
Vandaag kon ik carpoolen dus mijn vrouw met de volvo naar het consultatiebureau. Die had er niet veel plezier in want hij sloeg nauwelijks aan en eenmaal lopend sloeg de volvo nog tig keer af (ze weet nog niet goed hoe ze met de choke moet omgaan...). Uiteindelijk is ze 10 minuten te laat wel op bestemming aangekomen, maar ze heeft aardig staan tieren...
Dus vanavond zou ik met ons zoontje nog even boodschappen doen, maar helaas, ik kreeg em ook niet aan de praat. Dus verderlerkap eraf, schoongeveegd, opnieuw starten, benzine geprobeerd. Helaas, helemaal niks, hij maakte niet 1 slag. Nog een testbougie aan de kabel gehangen om te zien of die vonkte en dat bleek dus niet het geval.
Omdat ik het toen niet meer wist toch maar de ANWB gebeld en uitgelegd dat ik geen vonk zag. Vervolgens heeft hij gekeken of er wel een vonkje tussen puntjes te zien was en dat bleek dus niet het geval (nooit geweten dat daar ook al een vonkje zichtbaar moet zijn). De puntjes zaten aardig vast en met een dun vijltje heeft hij ze weer schoon gemaakt. Daarna sloeg de motor na 1 kick van de starter weer aan (op benzine). Dus dat euvel is gelukkig (voorlopig) uit de lucht. Blijf het wel vreemd vinden, deze puntjes zijn 5000km geleden door de combi garage geplaatst, raar toch dat ze nu al nabij af zijn.
Vanavond ook nog even de nokjes en het viltje ingesmeerd en de inductiekabel opnieuw opgewonden. Ben benieuwd hoe het starten de komende dagen gaat.
Nogmaals bedankt voor alle tips! Ik zal een nieuwe bobine en nieuwe puntjes vast op vooraad leggen.
Dus vanavond zou ik met ons zoontje nog even boodschappen doen, maar helaas, ik kreeg em ook niet aan de praat. Dus verderlerkap eraf, schoongeveegd, opnieuw starten, benzine geprobeerd. Helaas, helemaal niks, hij maakte niet 1 slag. Nog een testbougie aan de kabel gehangen om te zien of die vonkte en dat bleek dus niet het geval.
Omdat ik het toen niet meer wist toch maar de ANWB gebeld en uitgelegd dat ik geen vonk zag. Vervolgens heeft hij gekeken of er wel een vonkje tussen puntjes te zien was en dat bleek dus niet het geval (nooit geweten dat daar ook al een vonkje zichtbaar moet zijn). De puntjes zaten aardig vast en met een dun vijltje heeft hij ze weer schoon gemaakt. Daarna sloeg de motor na 1 kick van de starter weer aan (op benzine). Dus dat euvel is gelukkig (voorlopig) uit de lucht. Blijf het wel vreemd vinden, deze puntjes zijn 5000km geleden door de combi garage geplaatst, raar toch dat ze nu al nabij af zijn.
Vanavond ook nog even de nokjes en het viltje ingesmeerd en de inductiekabel opnieuw opgewonden. Ben benieuwd hoe het starten de komende dagen gaat.
Nogmaals bedankt voor alle tips! Ik zal een nieuwe bobine en nieuwe puntjes vast op vooraad leggen.
Honda CBR600 1996
Volvo 245 1983 lpg (geschorst per 10-02-2014)
Volvo 940 1998 lpg G3
Volvo 740 1985 benzine
Hanomag Henschel F40KA 1973 diesel
Volvo 245 1983 lpg (geschorst per 10-02-2014)
Volvo 940 1998 lpg G3
Volvo 740 1985 benzine
Hanomag Henschel F40KA 1973 diesel