11 November 2011, 10:06
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 11 November 2011, 11:02 door Marc1970.)
Onderop de Bosch bobine staat het typeno. ingeslagen (begint met 0 221 122). Maar het is een 12V uit een latere kar, lijkt me iets van een B230F bobine (dus niet helemaal de goede).
Zou die weerstand daar nog hangen uit een vorig leven? Ziet er uit of-ie een miljoen jaar niet gebruikt is.
Nu moet je de weerstand over pin 1 en 15 eens meten (ohm), en die over pin 1 (of 15) en de centrale uitgang (kohm.)
Ik denk dat je 0.6-1.0 en 6.5-8.5 gaat meten. Wat je nodig hebt voor 12V zonder ballast is 3 ohm en 8-10 kohm, dat is de blauwe bobine van Bosch, 0 221 119 027, die ook in de Volvo 140 en een heleboel 4 cilinders zat.
Overigens, die draad die om de hoogspanningskabel v.a. de bobine heen is geplakt, is een inductiekabel voor het LPG veiligheidsrelais. Meestal zie ik wat meer windingen om de kabel, probeer dat eens.
Zou die weerstand daar nog hangen uit een vorig leven? Ziet er uit of-ie een miljoen jaar niet gebruikt is.
Nu moet je de weerstand over pin 1 en 15 eens meten (ohm), en die over pin 1 (of 15) en de centrale uitgang (kohm.)
Ik denk dat je 0.6-1.0 en 6.5-8.5 gaat meten. Wat je nodig hebt voor 12V zonder ballast is 3 ohm en 8-10 kohm, dat is de blauwe bobine van Bosch, 0 221 119 027, die ook in de Volvo 140 en een heleboel 4 cilinders zat.
Overigens, die draad die om de hoogspanningskabel v.a. de bobine heen is geplakt, is een inductiekabel voor het LPG veiligheidsrelais. Meestal zie ik wat meer windingen om de kabel, probeer dat eens.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969