10 November 2011, 10:32
Puntjes en condensator werkt perfect maar je moet ze wel goed in de gaten houden. Ik zou alles zo origineel mogelijk houden. Met een Velleman kitje 'verlicht' je het werk van de puntjes en hebben ze wat minder aandacht nodig. Verder blijft alles origineel, en je kan het er zelfs gewoon naast laten hangen zodat je een backup hebt.
Je hebt de voorschakelweerstand overbrugt las ik, nu krijgt je bobine altijd 12V. Wat-ie origineel alleen tijdens het starten zou krijgen, voor krachtiger vonken, en de rest van de tijd vonkt-ie op 9V. Op lange duur ben je de bobine aan het koken.
In principe is de voorschakelweerstand dus een nuttige uitbreiding van je ontsteking. Maar als je altijd zonder voorschakelweerstand wilt rijden, zou ik alvast op zoek gaan naar een 12V bobine met 1,8-2,0 ohm primaire weerstand. Voor als je 9V bobine in elkaar stort.
Je hebt de voorschakelweerstand overbrugt las ik, nu krijgt je bobine altijd 12V. Wat-ie origineel alleen tijdens het starten zou krijgen, voor krachtiger vonken, en de rest van de tijd vonkt-ie op 9V. Op lange duur ben je de bobine aan het koken.
In principe is de voorschakelweerstand dus een nuttige uitbreiding van je ontsteking. Maar als je altijd zonder voorschakelweerstand wilt rijden, zou ik alvast op zoek gaan naar een 12V bobine met 1,8-2,0 ohm primaire weerstand. Voor als je 9V bobine in elkaar stort.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969