9 November 2011, 08:18
volvo fan schreef:Pff... weet het ff niet meer
> metalen clipjes weg slijpen(en/of goede laten zitten, zij- en bovenkant), ruit kitten en originele chromen strip er ook op kitten? Hier geeft mijn maat de voorkeur aan! Die al heel wat jaartjes auto ruiten plaatst!
>of, alles weg slijpen, ruit kitten, kunststof clipjes tussen de nog zachte kit en raam duwen, chrome rand (van jonger type met rubber aan de buitenkant) op de clipjes klikken/slaan? Dit wilt mijn maat eigenlijk niet doen omdat hij er al veel gezeik mee heeft gehad bij zijn klanten! De clipjes duwen de kit weg waardoor er water naar binnen komt... Ook de lijst moet je er zo hard op slaan dat je er of deuken in slaat of het raam kapot slaat?
Wat is jullie ervaring?
Hier snap ik niks van. Bij mijn GLE van 79 had ik ook die brede chroomlijst met een smal rubbertje. Dat rubber was helemaal verhard. Nog een poging ondernomen om een nieuw rubber te plaatsen maar daar had ik geen geduld voor. Ik heb toen van een 89 GLE sloper de lijst afgehaald met een smal chroomlijstje en breed rubber. Tijden de montage door de glasman (Ruit met balk en clipjes voor 200 eur) heb ik probleemloos del ijst kunnen monteren op die clipjes (plastic). Volgens mij had de 245 geen stalen clipjes maar daar kan ik me in vergissen!
Op een ruit slaan is altijd vragen om problemen. Met enig beleid zakt alles netjes op zijn plaats met de juiste kit en lekkages zijn dan zeker niet aan de orde! Succes.
Overigens weet ik niet wat de plannen zijn met deze volvo. Indien Esthetisch verantwoord zou ik een Polar ruit overwegen met origineel volvo rubber. Minder ruis en past perfect rond de sponning...
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..