28 October 2011, 11:14
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 28 October 2011, 19:31 door Marc1970.)
In een standaard B23A/F/E met 10,3:1 komen de zuigers net niet boven het onderblok uit (0,2 mm eronder). Daar komt nog 1,2 mm koppakking bij. De A nokkenas drukt de kleppen (in & uit) maar 0,5 mm onder de kop uit.
Blijft over 0,9 mm tussen de klep max naar beneden en de zuiger max omhoog. Een enorme afstand.
Een H of K nokkenas in een B23A zou er gegarandeerd een kleppenbuiger van maken (vandaar dat de vroege B23E geen vrijloper is), de V en VX3 net niet/net wel.
Hoedanook zou ik niet wachten tot-ie breekt op een zondagochtend in februari.
Blijft over 0,9 mm tussen de klep max naar beneden en de zuiger max omhoog. Een enorme afstand.
Een H of K nokkenas in een B23A zou er gegarandeerd een kleppenbuiger van maken (vandaar dat de vroege B23E geen vrijloper is), de V en VX3 net niet/net wel.
Hoedanook zou ik niet wachten tot-ie breekt op een zondagochtend in februari.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969