6 November 2012, 16:52
Hallo Volvo liefhebbers,
Ben nieuw op dit forum en zal me dus even voorstellen, de naam is Martijn en ik ben in het bezit van een 142 met een B20a uit 1968.(km stand 279.000) geen LPG. Ik heb verschillende klassiekers gehad, maar de volvo is nieuw voor mij. Idee is om de auto iets wat aan te passen voor wat rally ritten. (geen snelheids monster, maar goed sturend en rijdend en betrouwbaar!. Mijn idee is dan ook om te beginnen met het onderstel en dan wellicht de motor iets meer vermogen te geven)
De auto heb ik pas enkele weken en de motor loopt niet goed, kom niet boven de 120km uit, begint te stotteren en hij walmt ook bij starten. Compressie gemeten, 3 cilinders rond 9 en een zo ongeveer 7.5. met olie in de zuiger komt ie hoger uit. Ofwel, ik denk dat het onderblok op is. voor ik hem uitelkaar haal wil ik even wat opties overwegen..
Wat is jullie ervaring? kunnen het enkel de zuigerveren zijn? zo ja, nee, wat is het advies om te doen?
Op Mp staan ook wat blokken die goed zouden zijn (gezien de compressie die gemeten is)
Echter kan ik een B20b blok gebruiken in combinatie met de enkele carb?
Wat betreft banden, zou graag wat bredere velgen met winterbanden hebben, passen de velgen van een V70 met 195/65/15 ET 43 er een op een op? of moet ik dan spacers gebruiken? en zo ja, waar haal je die?
Wat zijn jullie ervaringen met stabi stangen, verlagen etc?
Hoor graag de ideeen van de experts!
Groet,
Martijn
Ben nieuw op dit forum en zal me dus even voorstellen, de naam is Martijn en ik ben in het bezit van een 142 met een B20a uit 1968.(km stand 279.000) geen LPG. Ik heb verschillende klassiekers gehad, maar de volvo is nieuw voor mij. Idee is om de auto iets wat aan te passen voor wat rally ritten. (geen snelheids monster, maar goed sturend en rijdend en betrouwbaar!. Mijn idee is dan ook om te beginnen met het onderstel en dan wellicht de motor iets meer vermogen te geven)
De auto heb ik pas enkele weken en de motor loopt niet goed, kom niet boven de 120km uit, begint te stotteren en hij walmt ook bij starten. Compressie gemeten, 3 cilinders rond 9 en een zo ongeveer 7.5. met olie in de zuiger komt ie hoger uit. Ofwel, ik denk dat het onderblok op is. voor ik hem uitelkaar haal wil ik even wat opties overwegen..
Wat is jullie ervaring? kunnen het enkel de zuigerveren zijn? zo ja, nee, wat is het advies om te doen?
Op Mp staan ook wat blokken die goed zouden zijn (gezien de compressie die gemeten is)
Echter kan ik een B20b blok gebruiken in combinatie met de enkele carb?
Wat betreft banden, zou graag wat bredere velgen met winterbanden hebben, passen de velgen van een V70 met 195/65/15 ET 43 er een op een op? of moet ik dan spacers gebruiken? en zo ja, waar haal je die?
Wat zijn jullie ervaringen met stabi stangen, verlagen etc?
Hoor graag de ideeen van de experts!
Groet,
Martijn