6 November 2012, 17:32
Je kan nog wat draaien aan de ontsteking maar een blok wat maar 120 haalt is niet best, in het algemeen. Weg ermee.
Tuurlijk kan je een B20B op een enkele carb laten draaien, je raakt wat pk's kwijt maar daar had je er toch genoeg van!
Ik heb een aantal blokken van MP gehaald, in de tientjes klasse, die het allemaal prima bleken te doen. ALs je de compressie weet, zou ik er nog geruster op zijn. Nog een dingetje om te controleren is de staat vd nokkenas (gaan alle kleppen even ver open), en de staat vd kop, komen alle kleppen even ver omhoog. Verder kan je alles vervangen als de motor al in je auto zit, mocht er iets geks aan de hand zijn. Distributietandwielen, de versies van alu of ijzer zijn een leuk extraatje.
Tuurlijk kan je een B20B op een enkele carb laten draaien, je raakt wat pk's kwijt maar daar had je er toch genoeg van!
Ik heb een aantal blokken van MP gehaald, in de tientjes klasse, die het allemaal prima bleken te doen. ALs je de compressie weet, zou ik er nog geruster op zijn. Nog een dingetje om te controleren is de staat vd nokkenas (gaan alle kleppen even ver open), en de staat vd kop, komen alle kleppen even ver omhoog. Verder kan je alles vervangen als de motor al in je auto zit, mocht er iets geks aan de hand zijn. Distributietandwielen, de versies van alu of ijzer zijn een leuk extraatje.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969