4 October 2011, 15:35
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 4 October 2011, 15:38 door Marc1970.)
Ja, kloppend geluid wat erger wordt als-ie warm is, is redelijk zorgwekkend. Als de drijfstanglagerschalen versleten zijn (wat echt niet vaak voorkomt) zou je het olielampje ook wel zien flikkeren bij stationair, bijvoorbeeld na een stuk snelweg. Een kloppende geluid wat met het toerental meegaat
Controleer het olielampje, bedrading en sensor, lage oliedruk wil je niet missen.
Kantelende zuigers heb je alleen als-ie koud is, en dat geeft niks. Mijn vorige motorblok kon ik de straat uit horen klapperen.
De enige oplossing voor versleten lagerschalen is nieuwe, als je nu iets van xW30 olie gebruikt kan het nog een tijdje met xW50 proberen. Maar uiteindelijk gaat de krukas eraan en dan is het nog meer werk.
Controleer het olielampje, bedrading en sensor, lage oliedruk wil je niet missen.
Kantelende zuigers heb je alleen als-ie koud is, en dat geeft niks. Mijn vorige motorblok kon ik de straat uit horen klapperen.
De enige oplossing voor versleten lagerschalen is nieuwe, als je nu iets van xW30 olie gebruikt kan het nog een tijdje met xW50 proberen. Maar uiteindelijk gaat de krukas eraan en dan is het nog meer werk.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969