4 October 2011, 11:13
Vandaag dus om 1 over 8 bij het magazijn van de volkswagen dealer de pakkingset opgehaald, je krijg nog best veel pakkingen/o-ringen voor die 5 euro!
Een deel weet ik niet waar ze voor zijn en dat wilde ik graag zo houden.
Volg goede moed het spul weer in elkaar gezet in omgedraaide volgorde, toen eindelijk uitgevonden hoe je het handigst stationair kan afstellen
het armpje dat aan de governor vast komt aan de ene kant en aan de andere kant de gaskabel is dus in 2 delen te verdraaien als je het stelboutje los draait
helemaal top dus. Stationair weer lekker laag afgesteld dan klinkt ie zo lekker.
En zowaar geen diesel meer die me om de oren spoot. Alles was dicht tot mijn grote opluchting!
Nou toen maar lekker gaan tuffen, na een kwartiertje maar eens een por gas gegeven in de 1 het resultaat was verbluffend!
Een grote spuit roet en ik trok nog net geen WHEELIE JONGU! met een grote grijns op de bek lekker verder getuft
later de snelweg maar eens opgedraaid, ik stoof weg bij het stoplicht moest nog ff inhouden voor de bocht en volgas de baan op gegaan.
Bevindingen;
- van 0 tot 80 echt lekker snel ( en ik ben een 850 t5 gewend)
- boven de 100 voel je hem nog lekker trekken en blijft op leuk tempo doorgaan tot de 160.
- van 160 richting 190 is het een beetje mee roeien maar hij komt er
Wat ging er mis;
Toen ik vlissingen weer in reed kwam er ineens een tik opgezet gevolgd door een ratel,
eerst schrok ik en toen klonk het geluid nogal bekend. Eenmaal thuis aangekomen onder de kap gekeken en jahoor!
Pakking van de egr pijp op het uitlaatspruitstuk er van tussen geblazen!
En er lag wat koelvloeistof naast het vaatje, het viel me al eerder op dat ik geen druk had op het koelsysteem... (nieuwe dop nodig)
Pakking van de egr er van tussen verteld me 2 dingen....
1 ik moet om een nieuwe pakking
2 ik moet de dempers er van tussen halen en vervangen voor een stuk pijp! Veel teveel tegendruk!
Conclusie;
Ik ga eerst eens een tijdje zo rond tuffen (wel ongedempt) en als het allemaal een beetje heel wil blijven dan gaan we nog eens een beetje aan de gang met MBC en turbodruk meter.
Een deel weet ik niet waar ze voor zijn en dat wilde ik graag zo houden.
Volg goede moed het spul weer in elkaar gezet in omgedraaide volgorde, toen eindelijk uitgevonden hoe je het handigst stationair kan afstellen
het armpje dat aan de governor vast komt aan de ene kant en aan de andere kant de gaskabel is dus in 2 delen te verdraaien als je het stelboutje los draait
helemaal top dus. Stationair weer lekker laag afgesteld dan klinkt ie zo lekker.
En zowaar geen diesel meer die me om de oren spoot. Alles was dicht tot mijn grote opluchting!
Nou toen maar lekker gaan tuffen, na een kwartiertje maar eens een por gas gegeven in de 1 het resultaat was verbluffend!
Een grote spuit roet en ik trok nog net geen WHEELIE JONGU! met een grote grijns op de bek lekker verder getuft
later de snelweg maar eens opgedraaid, ik stoof weg bij het stoplicht moest nog ff inhouden voor de bocht en volgas de baan op gegaan.
Bevindingen;
- van 0 tot 80 echt lekker snel ( en ik ben een 850 t5 gewend)
- boven de 100 voel je hem nog lekker trekken en blijft op leuk tempo doorgaan tot de 160.
- van 160 richting 190 is het een beetje mee roeien maar hij komt er

Wat ging er mis;
Toen ik vlissingen weer in reed kwam er ineens een tik opgezet gevolgd door een ratel,
eerst schrok ik en toen klonk het geluid nogal bekend. Eenmaal thuis aangekomen onder de kap gekeken en jahoor!
Pakking van de egr pijp op het uitlaatspruitstuk er van tussen geblazen!
En er lag wat koelvloeistof naast het vaatje, het viel me al eerder op dat ik geen druk had op het koelsysteem... (nieuwe dop nodig)
Pakking van de egr er van tussen verteld me 2 dingen....
1 ik moet om een nieuwe pakking
2 ik moet de dempers er van tussen halen en vervangen voor een stuk pijp! Veel teveel tegendruk!
Conclusie;
Ik ga eerst eens een tijdje zo rond tuffen (wel ongedempt) en als het allemaal een beetje heel wil blijven dan gaan we nog eens een beetje aan de gang met MBC en turbodruk meter.

