30 September 2011, 22:05
Mijn B230A motor met 210 000km loopt perfect, trekt goed, alleen zodra hij warm is hoor ik een behoorlijk nokkend / kloppend geluid bij stilstand.
Nu denk ik dat dit aan de benzinepomp ligt, die bij vervanging is overgezet van de versleten B23A met heel veel km (rijd toch voornamelijk op LPG). Is dit mogelijk dat het daar vandaan komt? Hoe is dit gemakelijk te controleren?
En het belangrijkste: is dit schadelijk voor de motor of kan ik hier nog even mee doorrijden?
Nu denk ik dat dit aan de benzinepomp ligt, die bij vervanging is overgezet van de versleten B23A met heel veel km (rijd toch voornamelijk op LPG). Is dit mogelijk dat het daar vandaan komt? Hoe is dit gemakelijk te controleren?
En het belangrijkste: is dit schadelijk voor de motor of kan ik hier nog even mee doorrijden?
Vincent244
Volvo 244L, 06-1975 B20A, M40 (4-bak), Benzine, 105.900km (Geschorst, Project!)
Volvo 244GL, 08-1980 B21A, M46 (4-bak+OD), LPG, 86.000km (Geschorst)
Volvo 855GLT USA, 08-1995, 2.5 20V, M56 (5-bak), LPG G3, 110.000mls/175.000km (Dagelijkse auto)
Volvo 244L, 06-1975 B20A, M40 (4-bak), Benzine, 105.900km (Geschorst, Project!)
Volvo 244GL, 08-1980 B21A, M46 (4-bak+OD), LPG, 86.000km (Geschorst)
Volvo 855GLT USA, 08-1995, 2.5 20V, M56 (5-bak), LPG G3, 110.000mls/175.000km (Dagelijkse auto)