Volvo 142 B23 schreef:Splines op de bak willen wel eens anders zijn dan op de koppelingsplaat. Dus plaat wisselen soms. Verder heb je een kortere aandrijfas nodig.yep... plaat is van een bijpassende auto tov de bak, dus 740/240.. Helemaal recht is niet het geval, er zit wat "beweging" in, laat zich achteraf gewoon monteren, na 2 jr had eea dan wel een probleem moeten geven.
Wel belangrijk en ivm een afwijking door het lassen, het M46/47 koppelinghuis is meteen het deksel voor de bak, daar zit een papieren paking van niks tussen. Die zou ik dubbel pakken en monteren met bv siliconen pakking voor een carter e.d.. Ik moet nu af en toe de bak bijvullen omdat ie het er tussendoor weet te krijgen, ligt dus een doorweekt stuk karton onder de auto..
Aandrijfas is aangepast, zo ook de ophanging voor de bak. De laatsts is nog steeds versie 1.3, die wil ik op termijn vervangen door iets anders, geen aangepast ding meer, een passende maken en monteren dmv draadbussen in het "chassis".. doel is ooa dat ie weer op z'n draagrubber kan staan ipv er aan te hangen, 140 bakrubbers gaan hierdoor scheuren, ook mede door het olielekken. ën bovendien gebruik ik op die plek een 164 motorsteunrubber, veel steviger, zodoende hobbelt de bak (pook) in alle kanten op, tip gevonden op TB's, 242T geloof ik.. als het daar werkt..
Zijn altijd de kleine dingetjes die achteraf om aandacht vragen, en daar hebben we een forum voor, ervaringen delen die tot verbeteringen leiden..
(:confused: wie is toch steeds die) Edit:er stonden onlangs 1 of 2 originele B20/46 koppelinghuizen op MP... wel prijzig
(is ze weer..) Edit: nog leuker lijkt me een aandrijfas met Hardyschijf, geen idee of dat stukje as in een M47/46 kan, of wellicht de achterasflens aanpassen zodat ie daar kan..?

![[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]](http://i264.photobucket.com/albums/ii178/Rayspictures_2007/Volvo%20miscelanous/fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg)