7 August 2011, 21:37
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 7 August 2011, 21:42 door Nicolaas H.)
Ik heb nog niet geprobeerd omdat ik niet zeker van mijn zaak ben [en dat ben ik nu toch graag]. Het punt is dat ik niet weet op hoeveel graden ik de poelie moet draaien. Ik heb in de service manual [link hieronder] op pagina 6 gekeken en daar wordt 7 graden aangegeven voor een B23A uit Europa. Ik weet alleen niet of deze cijfers uit de Ignition Setting tabel de waardes geven die horen bij de term Static Timing Point uit de handleiding van 123 Ignition.
Voor de rest staat er boven de tabel ook nog "Before T.D.C. vacuum control unit disconected" en de werkelijke betekenis hiervan ontgaat me ook. Moet ik tijdens het instellen de vacuumslang eraf trekken of betekent dit nog weer wat anders?
Voor de duidelijkheid hier kun je het Greenbook met de bewuste tabel vinden: http://www.k-jet.org/files/greenbook...on_systems.pdf http://www.k-jet.org/files/greenbook...on_systems.pdf
Ik ben al een heel eind daar jullie op weg geholpen en ik ben benieuwd wie mij het laatste uitsluitsel kan geven! Niek
Voor de rest staat er boven de tabel ook nog "Before T.D.C. vacuum control unit disconected" en de werkelijke betekenis hiervan ontgaat me ook. Moet ik tijdens het instellen de vacuumslang eraf trekken of betekent dit nog weer wat anders?
Voor de duidelijkheid hier kun je het Greenbook met de bewuste tabel vinden: http://www.k-jet.org/files/greenbook...on_systems.pdf http://www.k-jet.org/files/greenbook...on_systems.pdf
Ik ben al een heel eind daar jullie op weg geholpen en ik ben benieuwd wie mij het laatste uitsluitsel kan geven! Niek
![[Afbeelding: avatar.png]](http://www.nikniek.nl/afbeeldingen/avatar.png)
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]