Een foute OBD-afdeling in (ÃÃn van) de ECU's is niet ondenkbaar maar meestal komt dat doordat de draden aan de onderkant los zitten, corrosie hebben of gewoon losgehaald zijn (door onwillige verkoper bv). Kijk daar eens naar.
Probeer de hele riedel eens in poort 6 (ontstekings ECU), geeft die wel respons?
Je motor loopt duidelijk te rijk, meerdere oorzaken zijn denkbaar. Wederom kunnen componenten wel kapot zijn, maar is er meestal een verbinding slecht. Begin met alle stekkers los en vast te maken en alle (vacuum)slangen op scheuren te controleren.
En dan vooral eentje onder inlaat 3 (lastig plekje), die is van de motortemp.sensor voor de ECU. ALs die loszit denk de ECU dat je motor koud is en blijft extra brandstof voeren.
Probeer de hele riedel eens in poort 6 (ontstekings ECU), geeft die wel respons?
Je motor loopt duidelijk te rijk, meerdere oorzaken zijn denkbaar. Wederom kunnen componenten wel kapot zijn, maar is er meestal een verbinding slecht. Begin met alle stekkers los en vast te maken en alle (vacuum)slangen op scheuren te controleren.
En dan vooral eentje onder inlaat 3 (lastig plekje), die is van de motortemp.sensor voor de ECU. ALs die loszit denk de ECU dat je motor koud is en blijft extra brandstof voeren.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969