20 January 2013, 13:53
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20 January 2013, 13:55 door BartWillem.)
oga244 schreef:Men vind hier op dit forum een 240 van 1988 ook geen erfgoed dat enige vrijstelling verdiend, ook niet als daar 2000km p/jr gereden wordt, dat zo "broodnodige" cultureel erfgoed wordt ook steeds in eigen voordeel uitgelegt.Hier ben ik het wel mee eens, toen ik ooit een 240 uit 1988 en een leuke GLT uit 1989 te koop had staan kreeg ik alleen commentaar als "jammer dat 'ie niet belastingvrij is" en op dat moment merk je dat ook in de waarde terug. Nu de belastingvrijstelling ter discussie staat zie je meteen dat de waarde van de belastingvrije 240's gigantisch daalt en die van de niet-belastingvrije ineens hogere vraagprijzen hebben "omdat ze jonger zijn". Past wel in het "in eigen voordeel uitleggen" maar dat is ook typisch Nederlands: als men iets moet kopen mag het geen zak kosten, en bij verkopen wordt er een marketingsausje overheen gegoten, gebakken lucht erbij gestopt en moet men de hoofdprijs ervoor hebben. :')
@ Cojones: volgens mij ***t Oga244 er niet omheen, hij heeft al meerdere keren aangegeven dat men moet betalen naar gebruik. Sowieso is het te zot voor woorden dat in NL men 17 miljoen verschillende belastingplannen wil hebben omdat ieder persoon wel met iets ontzien wil worden.