23 May 2011, 17:24
Yellow240 schreef:Sinds een poos heb ik een probleem met m'n B230A. Wanneer ik bijvoorbeeld op de snelweg een poos volgas heb gereden, dus ook hoog de toeren in, valt de motor uit zodra deze onder de 1000 toeren komt. Wanneer ik stilsta moet ik dus constant een beetje gas bijgeven om 'm draaiende te houden. Ook draait normaal gesproken de motor stationair te hoog. Met koude motor (zonder choke) begint 'ie stationair rond de 600 toeren te lopen. Dit loopt langzaam op, en wanneer de motor warm is (en zeker na een stukje rijden) blijft het stationair toerental rond de 1100 hangen. De motor draait verder niet onregelmatig, zowel op LPG als op benzine. Staat op LPG wel redelijk zuinig afgesteld. Ik dacht in eerste instantie dat 'ie bij volgas te veel brandstof zou krijgen en zichzelf verzuipt. Wat kan hier nog meer aan de hand zijn?
Wat doet je temperatuurmeter? Ik heb ooit hetzelfde gehad en toen bleek mijn radiator (klinkt raar, maar waar) de boosdoener voor het zakken in toerental en daarna stationair 1100 toeren...
Volvo 244 DL 1974