31 January 2013, 23:50
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 31 January 2013, 23:52 door Marc1970.)
Het tonnetje hoort erbij, de LPG boer kan je missen. Het tonnetje sluit de stationairboring helemaal af je de stekkertjes eraf haalt of de sleutel omdraait. De gasklep heeft ook een minimale opening die iets bijdraagt aan het stationair, een warme motor zal misschien nog wat naprutten zonder deze boring. Zie TP11740 voor de details. Het andere ding wat iets verderop in de boring steekt, is de stat. stelschroef. Hiermee stel je het stat. op benzine af, als-ie dan te rijk loopt is dat even jammer maar dat is wat lastig af te stellen. Voor APK geen probleem zolang LPG op kenteken staat.
Dan stel je de LPG af, draai de stat. schroef op de verdamper lekker open tot-ie het toerental niet meer verhoogt. Dan een halve draai weer in, dat het toerental iets zakt maar nog lekker vlot rondgaat (en vrolijk blijft draaien als je koplampen, ruitenwisser, knipperlicht, aanjager en achterruitverwarming aanzet). Met de CO zit je dan redelijk goed, als er met de APK gezever van komt draai je de LPG schroef gewoon wat in tot de motor net niet afslaand hobbelig rondstampt (zodra je de garage uitrijdt draai hem weer terug).
Dan stel je de LPG af, draai de stat. schroef op de verdamper lekker open tot-ie het toerental niet meer verhoogt. Dan een halve draai weer in, dat het toerental iets zakt maar nog lekker vlot rondgaat (en vrolijk blijft draaien als je koplampen, ruitenwisser, knipperlicht, aanjager en achterruitverwarming aanzet). Met de CO zit je dan redelijk goed, als er met de APK gezever van komt draai je de LPG schroef gewoon wat in tot de motor net niet afslaand hobbelig rondstampt (zodra je de garage uitrijdt draai hem weer terug).
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969