6 April 2011, 17:13
Zover ik op de eerste foto's kan zien is het setje carburateurs met inlaatspruitstuk geen HS6 die je voor een B20 nodig hebt maar kleiner (HS4?), dan alleen tot B16 te gebruiken (en zeker niet op een B20). Wat er anders is dan bij een B20A is al geschreven. Dubbele carburateurs voor een B18 of B20 passen beide (trouwens, waarschijnlijk al naar gelang wat leverbaar was, zowel als dubbele SU als dubbele Stromberg geleverd, inlaatspruitstuk van beide hetzelfde), wel zijn de juiste naalden voor de motor te kiezen. Het aluminium inlaatspruitstuk van een B18 past ook op een B20, maar dan moet je of het inlaatgedeelte van je huidige in/uitlaatspruitstuk slijpen of een uitlaatspruitstuk van een B20E(of F) zoeken, deze zijn echter duur omdat ze vaak kapotscheuren (afgeslepen gewone exemplaren zijn stabieler). Een verder probleem is dan echter dat de materiaaldikte van het gietijzer en het aluminium anders is waar ze bij de schroeven bijeenkomen en er hier daardoor een aanpassing nodig is. Voor een B20 is er ook een gietijzeren in/uitlaatspruitstuk (uit 1 geheel) voor dubbele carburateurs.