6 April 2011, 13:58
Als ik jou was zou dat setje uit de eerste post laten liggen. Dan kan je dat spruitstuk weggooien en een spruitstuk waar die op passen voor een b20 ga je niet vinden. Dan zou je iets moeten laten maken... Maar dan ben je al meteen een hoop geld aan het uitgeven.
Kan je beter deze combi kopen:
Dan ben je meteen klaar:
B20b kop
spruitstuk voor dubbele carbs
bijpassend nokkenasje
dubbele SU (wel net de verkeerde)
in en uitlaatspruitstuk met carbs in een koop (nette rpijs)
Maar ik denk dat je zonder de "inhoudelijke" aanpassing toch wat winst kan behalen.
De brandstof wordt beter vermengd met lucht en beter verdeeld over de cilinders. Minder onverbrande benzine, dat zou een beter verbruik moeten opleveren en (dus) aan den andere kant ook wat meer pk's. Maar hoeveel zal zijn...?
Kan je beter deze combi kopen:
Dan ben je meteen klaar:
B20b kop
spruitstuk voor dubbele carbs
bijpassend nokkenasje
dubbele SU (wel net de verkeerde)
in en uitlaatspruitstuk met carbs in een koop (nette rpijs)
Maar ik denk dat je zonder de "inhoudelijke" aanpassing toch wat winst kan behalen.
De brandstof wordt beter vermengd met lucht en beter verdeeld over de cilinders. Minder onverbrande benzine, dat zou een beter verbruik moeten opleveren en (dus) aan den andere kant ook wat meer pk's. Maar hoeveel zal zijn...?
Volvo 142S - 1973
Felix
Felix