6 April 2011, 00:19
DopdeDouwer schreef:Volgens mij is het verschil tussen een B20A en B20B (naast de dubbele carbs) de koppakking en de nokkenas (en misschien de ontsteking).koppaking zou ik niet weten, er veranderd immers niets aan de kop, of bedoel je spruitstukpakking..? die is vls mij gewoon dezelfde (B18-B20). Ik heb nog een S spruitstuk liggen. Je kunt ook gewoon 2 Strombergs gebruiken, zelfde maat voet, wel heb je de stangetjes nodig om eea te verbinden en een dubbele chokekabel met gaffel onder je dash..
Een inlaatspruitstuk kan je wel regelen. Je moet alleen wel het oude spuitstuk loszagen (in- en uitlaat deel zitten aan elkaar vast), voordat je het nieuwe kan monteren.
De carbs zijn niet origineel 1973, niet dat dat uitmaakt in de 140 zijn ook de carbs met losse vlotter geleverd zoals die op je foto. Maar of dit type ook geleverd is op de B20 moet je even uitzoeken. Het setje lijk ook niet erg nieuw. Voordat je tot aankoop overgaat zou ik op BCCP eens kijken naar de kosten van revisiesetje, juiste naald+sproeier, dat zet je ook best wat â¬â¬ terug.
Of je veel vermogens winst haalt... weet ik niet volgens mij zit er qua PK's niet ongeloofelijk veel verschil tussen een A of B motor.
Jambon had al wat vragen beantwoord zie ik...
Vroeger types hadden de oude SU's, overeenkomstig de Amazons, "73 idd geen S meer, maar ja, Competitionparts leverde ook gewoon de Weber/Solex-sets nog..
pk's, in gezonde toestand op papier 82 of 115 pk, in Nm's niet schokkend. Mijn set-up doet het erg goed op de ene Stromberg (ook dankzij Simons), maar zal "sneller" zijn als ie beter kan ademhalen..