9 March 2011, 00:31
Stappen motor gereingig met remmenreiniger en gesmeerd met een beetje WD40
Aangesloten ook electrisch gestart op benzine en lopen
Temp op een kwart en hij begon te schommelen
Stekker van de stappenmotor los en hij liep weer goed, dus toch de stappenmotor????????
Tijdens het vervangen van alle pakkingen en slangen welk te maken hadden mat vacuum kwam ik een dunne slang tegen die van het T-stukje was genomen. Geen aandacht aan besteed en de slang vervangen, maar goed ook want bij het vacuum potje van de comp was bijna helemaal door gescheurd. Toch wel vreemd eigenlijk want als de slang op het T-stukje had gezeten had ie toch niets gedaan ivm de breuk bij het vacuum potje van de comp. Vreemd toch??
Stekker van de stappen motor is nog steeds los en toen maar de slang bij de comp losgenomen, bijna geen reactie van de motor en toen de stekker van de stappenmotor er weer op en hij bleef netjes stationair lopen. Slang op het vacuumpotje van de comp en hij begon weer in toeren te klimmen en zakken. Comp uit de auto genomen en getest of het vacuumpotje goed was, dit is zo dus kan een probleem in de comp zitten die een verkeerd signaal naar de stappenmotor geeft. De auto gestart zonder comp en zowel op benzine als op gas gewoon starten en netjes stationair draaien en reageren op het gaspedaal. Ik heb niet gereden dus ik weet niet hoe de auto reageert. Maar kan je een B21 met K-jet zonder comp laten draaien of hoeft de mijne geen comp te hebben om te kunnen draaien. Kun je aan de hand van de VIN code ook zien wat voor motor er eigenlijk in hoort te hangen want ik heb ook een stekker die een onderdeel uitmaakt van het BDP sensor, dit vertde de Estate service maar ik heb gewoon contactpuntjes.
VIN code is YV1AX4951C1375765 31
42-2
5307
Dit zit erin bij mij
[img width=450 height=600]http://i43.photobucket.com/albums/e390/weergaloos/volvo%20245/Foto0074.jpg[/img]
Aangesloten ook electrisch gestart op benzine en lopen
Temp op een kwart en hij begon te schommelen
Stekker van de stappenmotor los en hij liep weer goed, dus toch de stappenmotor????????
Tijdens het vervangen van alle pakkingen en slangen welk te maken hadden mat vacuum kwam ik een dunne slang tegen die van het T-stukje was genomen. Geen aandacht aan besteed en de slang vervangen, maar goed ook want bij het vacuum potje van de comp was bijna helemaal door gescheurd. Toch wel vreemd eigenlijk want als de slang op het T-stukje had gezeten had ie toch niets gedaan ivm de breuk bij het vacuum potje van de comp. Vreemd toch??
Stekker van de stappen motor is nog steeds los en toen maar de slang bij de comp losgenomen, bijna geen reactie van de motor en toen de stekker van de stappenmotor er weer op en hij bleef netjes stationair lopen. Slang op het vacuumpotje van de comp en hij begon weer in toeren te klimmen en zakken. Comp uit de auto genomen en getest of het vacuumpotje goed was, dit is zo dus kan een probleem in de comp zitten die een verkeerd signaal naar de stappenmotor geeft. De auto gestart zonder comp en zowel op benzine als op gas gewoon starten en netjes stationair draaien en reageren op het gaspedaal. Ik heb niet gereden dus ik weet niet hoe de auto reageert. Maar kan je een B21 met K-jet zonder comp laten draaien of hoeft de mijne geen comp te hebben om te kunnen draaien. Kun je aan de hand van de VIN code ook zien wat voor motor er eigenlijk in hoort te hangen want ik heb ook een stekker die een onderdeel uitmaakt van het BDP sensor, dit vertde de Estate service maar ik heb gewoon contactpuntjes.
VIN code is YV1AX4951C1375765 31
42-2
5307
Dit zit erin bij mij
[img width=450 height=600]http://i43.photobucket.com/albums/e390/weergaloos/volvo%20245/Foto0074.jpg[/img]
![[Afbeelding: Foto0075.jpg]](http://i43.photobucket.com/albums/e390/weergaloos/volvo%20245/Foto0075.jpg)