8 March 2011, 23:03
Ik denk eigenlijk dat er niks mis is met de olie, of de automaat. Het is logisch dat het toerental wat zakt als je D of R inschakelt, misschien zakt-ie wat teveel.
Met mijn 144 automatic (BW35, nog spartaanser, ruim 200.000 km, kwam koffiebruine olie uit) ben ik aan de carb gaan stellen en fröbelen tot het klopte. Ik denk dat je het daar toch moet zoeken.
Kijk eens naar de gasklepafstelling, vlotter, pakkingen. En, als je stilstaat in D, trap je op de rem. Wat doet de rembekrachtiger? Sluit de vacuumslang eens af.
Met mijn 144 automatic (BW35, nog spartaanser, ruim 200.000 km, kwam koffiebruine olie uit) ben ik aan de carb gaan stellen en fröbelen tot het klopte. Ik denk dat je het daar toch moet zoeken.
Kijk eens naar de gasklepafstelling, vlotter, pakkingen. En, als je stilstaat in D, trap je op de rem. Wat doet de rembekrachtiger? Sluit de vacuumslang eens af.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969