6 March 2011, 17:35
Te dikke of te dunne olie? hou ik me even buiten!
Maar er is wel degelijk verschil in de moderne atf of de oudere types.
Toen ik mijn 264 kocht schakelde hij prima, ik die wagen natuurlijk een grote beurt gegeven en alle olie van rem tot cardan vervangen.
Ook het filtertje van de bak ben ik niet vergeten, moderne olie er in dus.
Koppeling bleef bij koude motor niet goed werken echt ik werd er gek van.
Olie vervangen voor type F olie, net de bus nog in mijn handen gehad en probleem was opgelost.
Alles werkte weer zoals het hoorde.
Maar Mark wat heeft je co afstelling met je bak te maken? 900tpm vind ik best hoog en denk dat daar de oorzaak zit samen met de koppelomvormer die zijn oliedruk niet meer goed kan beheersen. of hoe je dat ook mag noemen.
Maar goed ik ben ook geen automaat specialist.
Maar er is wel degelijk verschil in de moderne atf of de oudere types.
Toen ik mijn 264 kocht schakelde hij prima, ik die wagen natuurlijk een grote beurt gegeven en alle olie van rem tot cardan vervangen.
Ook het filtertje van de bak ben ik niet vergeten, moderne olie er in dus.
Koppeling bleef bij koude motor niet goed werken echt ik werd er gek van.
Olie vervangen voor type F olie, net de bus nog in mijn handen gehad en probleem was opgelost.
Alles werkte weer zoals het hoorde.
Maar Mark wat heeft je co afstelling met je bak te maken? 900tpm vind ik best hoog en denk dat daar de oorzaak zit samen met de koppelomvormer die zijn oliedruk niet meer goed kan beheersen. of hoe je dat ook mag noemen.
Maar goed ik ben ook geen automaat specialist.
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard