28 February 2011, 22:06
In D (met voet op rem) is toerental toch altijd wat lager dan in N of P? Hij proberrt dan immers vooruit te komen en heeft dus weerstand die die in N of P niet voelt?
Ik heb mijn mootor ooit iets hoger stationair ingesteld, omdat ie anders in D wilde afslaan (en soms daarin slaagde). nadeel is dat ie in N of P weer wat hoog in de toeren zit... Moet dus eigenlijk nog ietjse terug weer, om een mooi compromis te vinden.
Ik heb mijn mootor ooit iets hoger stationair ingesteld, omdat ie anders in D wilde afslaan (en soms daarin slaagde). nadeel is dat ie in N of P weer wat hoog in de toeren zit... Moet dus eigenlijk nog ietjse terug weer, om een mooi compromis te vinden.
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005