23 February 2011, 23:11
pepijnwk schreef:Waar ik me nog wel enigszins zorgen om maak is het starten. Als hij loopt en je zet hem meteen weer uit krijg je hem heel erg slecht weer aan. De accu start je dan gewoon leeg! Maar meestal start hij in een keer en loopt dan prima. Ik ben dan alleen bang om hem af te laten slaan.... Dan krijg je hem bijna niet meer aan. Hij is dan verzopen....en op benzine wil hij niet starten....
Dat is niet vreemd, als een soort choke zit er een relais op dat het gas laat lopen, en en weer aan betekend verzuipen op LPG. Er stroomt dan ook zoveel dat als je de standverwarming niet gebruikt je verdamper bevriest (na een keer of 5 de sleutelop contact.
Als je start op LPG doorstarten, als het niet wil na 2 keer de lpgknop uit en pas aan als ie gaat lopen.
Nadeel is dat je dan ook benzine oppompt omdat uit(midden) en B de Kjet activeert. Als je zo nu en dan op benzine rijdt dan start ie ook op benzine.
Onder 10 graden is het altijd beter voor motor, uitstoot en portemonnee de standkachel te gebruiken. Bij 10C 15 min, bij 0C 45min en bij -10C 1,5 uur
[img][/img]