20 January 2011, 23:31
JW je vergeet de M90 bak die achter de 960 met 2,5 liter 6 cylinder hangt...Die past zonder problemen achter een T5 blok. De 3.0s hebben automaten.
Ik zou de laatste T5 blokken vanaf 2000 laten liggen want die hebben VVT etc. Gewoon een T5 van een late 850 of een vroege V70 werkt het beste denk ik. En dan met aftermarket ECU (KMS, VEMS, KDFI) aansturen op basis van BDP signaal met gebruik van een coil-on-plug of een DIS coilpack.
@JohanW: je moet met de papieren van de donorauto en je eigen papieren naar de RDW en daar om laten keuren. Als alles netjes en goed gemaakt is (remmerij ook aangepast etc) dan krijg je binnen twee weken de aangepaste papieren opgestuurd. Totale kosten liggen niet iets onder de 100 euro. Een weggedrag of geluidstest is tegenwoordig niet meer nodig, alleen voor complete zelfbouw auto's.
Ik zou de laatste T5 blokken vanaf 2000 laten liggen want die hebben VVT etc. Gewoon een T5 van een late 850 of een vroege V70 werkt het beste denk ik. En dan met aftermarket ECU (KMS, VEMS, KDFI) aansturen op basis van BDP signaal met gebruik van een coil-on-plug of een DIS coilpack.
@JohanW: je moet met de papieren van de donorauto en je eigen papieren naar de RDW en daar om laten keuren. Als alles netjes en goed gemaakt is (remmerij ook aangepast etc) dan krijg je binnen twee weken de aangepaste papieren opgestuurd. Totale kosten liggen niet iets onder de 100 euro. Een weggedrag of geluidstest is tegenwoordig niet meer nodig, alleen voor complete zelfbouw auto's.