Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(update: terug uit Tsjechie) afslaan B230F bij vorst
#41
Gelukkig geen ANWB/ADAC nodig gehad, die hadden de snelle jongens in hun nieuwste Audi's/BMW's/Benzen meer nodig. Ik heb er verschillende langs de kant zien staan met de kap open (haastige spoed .....) en eentje op de parkeerplaats naast ons waarbij de electronica opspeelde waardoor de motor niet meer wou aanslaan de ADAC man was er, toen we wegreden na ongeveer 15 minuten, nog steeds mee bezig.
Tien keer raden wat ik toen dacht..... Daarnaast ook meerdere Alfa's gestrand zien staan en inderdaad geen Japanner of Scandinavier met pech gezien. Ook de Skoda's zag je veel, maar da's geen wonder.
Leuk was het om de van de Saviem SG2 afgeleide oude vrachtautootjes te zien. Ik heb ooit een Saviem SG2 omgebouwd tot camper uit 1968 gehad (met MANN 312 3,3 liter dieselblok, onverwoestbaar), daarmee hebben we half Europa doorkruist. In Tsjechie werden deze bedrijfswagens in licentie nagebouwd, dus zie je ze nog veel.
Ik heb het oliepeil afgemeten: 1/5 deel v.d. markeerribbels onder max., dus 0,2 liter erbij om weer vol peil te bereiken. Een globaal verbruik van 0,2 liter op zo'n 3000 km (oftewel doorrekenend gemiddeld 1 liter motorolie op 12.000 km, daar kan ik mee leven. Verklaarbaar vanwege de extreme winterse omstandigheden en de extra qua belasting/gewicht op de achteras en Autobahnsnelheden op langere afstand). Hier in Nederland verbruikt hij gemiddeld minder na die kilometers.
Het enige euvel was dat het linkerklemmetje van mijn linker snowcap afgebroken was, proefondervindelijk heb ik ervaren dat desondanks dit, de snowcap ook bij 150 km/u blijft zitten op basis van de haak linksachter en de rechterklem (hij klappert dan wel lichtjes) en dus niet loskomt bij hoge snelheden. Vandaag meteen dit gerepareerd. De snowcaps hebben hun werk goed gedaan tijdens/na de sneeuwbuien, grappig om ze ook functioneel te ervaren.
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1 
244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2

Antwoord


Berichten in dit topic
(update: terug uit Tsjechie) afslaan B230F bij vorst - door Kogelman - 10 January 2011, 22:57

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  B230F met klopgeest Kogelman 4 239 21 June 2025, 00:02
Laatste bericht: Kogelman
  B230F probleem met één cylinder stoffel 18 2.968 6 April 2025, 21:21
Laatste bericht: stoffel
  vermogenverlies en zelfs afslaan Koppelmans 3 969 11 September 2023, 11:30
Laatste bericht: Marc1970
  Volvo 240 1992 B230F Benzinesysteem problemen MelleV 2 1.692 21 April 2023, 17:36
Laatste bericht: Dopski
  Rotor B230F 244GL1978 0 705 1 April 2023, 15:26
Laatste bericht: 244GL1978
  "Choke systeem" in Polar (B230F), waarvoor dient dit/wat is kapot? marc-f 2 1.550 8 June 2022, 21:28
Laatste bericht: marc-f
  Anti-backfire klepje B200F B230F daan1508 9 3.928 5 January 2022, 00:18
Laatste bericht: daan1508
  verschil B200E VS B230F Kogelman 3 2.870 11 September 2021, 21:26
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 230K vervangen door B230F Rafiq 5 4.792 15 July 2021, 16:57
Laatste bericht: Dopski
  B230F na koude start even slecht lopen bartboos 9 6.096 3 May 2021, 16:30
Laatste bericht: Wijnand

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)