1 January 2011, 22:38
als je een betere hoofdpomp wil, de 740 (turbo) modellen hebben betere dan de 240 heeft gekregen. die geven gewoon genoeg voor veel pk. dan heeft je hoofdpomp het ook makkelijker.
bij vlotte acceleratie zit je snel een verbruik van 50 liter/100km (boordcomputer t5). dan hebben de pomp(en) het het zwaarst natuurlijk. er zit vaak zat overcapaciteit in. nu heb ik misschien 200 pk op ethanol (afhankelijk van conditie max 45-50% meer brandstof nodig vergeleken met benzine) en de B230F pompen trekken het nog goed (dus bijna 300 pk op benzine). (let wel op dat die flowrate voor mijn 200? pk bij relatief lage boost is, als je 300 pk wil hebben moet je vaak meer boost draaien en daar moeten de pompen dan ook tegen in werken).
bij vlotte acceleratie zit je snel een verbruik van 50 liter/100km (boordcomputer t5). dan hebben de pomp(en) het het zwaarst natuurlijk. er zit vaak zat overcapaciteit in. nu heb ik misschien 200 pk op ethanol (afhankelijk van conditie max 45-50% meer brandstof nodig vergeleken met benzine) en de B230F pompen trekken het nog goed (dus bijna 300 pk op benzine). (let wel op dat die flowrate voor mijn 200? pk bij relatief lage boost is, als je 300 pk wil hebben moet je vaak meer boost draaien en daar moeten de pompen dan ook tegen in werken).
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni