Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(update: terug uit Tsjechie) afslaan B230F bij vorst
#12
Inderdaad de ultieme reisauto voor wintersport. Goed afgeladen (zonder dakkoffer) zodat hij nog beter op de weg ligt en dan lekker met 130 km/u (op de teller) door Duitsland, Oostenrijk naar Tsjechie. Alledrie de Volvo cd-wisselaar cassettes vol cd's (18 stuks), de kachel die behaaglijk de voeten warm houdt.
De kids+opa op de achterbank met koptelefoon op kijkend naar dvd's op de schermpjes die aan de hoofdsteunen zitten en dan na (hopenlijk) een uurtje of 11 fris en fruitig uitstappen in Lipno. De eerste 4 uren 's ochtends vroeg in het donker rijdend door sneeuwlandschappen verlicht door straatlantaarns, de zon die langzaam opkomt, de nieuwe dag die aanbreekt. Af en toe een pauze voor koffie en benzine. Heerlijk zo'n onthaastende roadtrip met je gezin. En komende zomer weer, maar dan met Zuid Europa als bestemming. Op zulke ritten zijn deze Volvo's op hun best, vind ik.
Sneeuwkettingen en thermo ondergoed worden i.d.d. niet vergeten, evenals drinkwater en een deken en waxinelichtjes voor als we in een monsterfile terecht komen en in de Polar moeten overnachten. Wat klein gereedschap, vloeistoffen, ijzerdraad/tywraps en reservelampjes mee voor de zekerheid. Het originele benzinetankje in het reservewiel gevuld met euro '95. Kortom: wie doet ons wat!

Ik zit er sterk aan te denken om als eerste de koelwatertemperatuur sensor te vervangen voor een nieuwe, zoals Kwekkel voorstelt.
Deze kosten de kop niet. Klopt het dat ik onderdelno: 269085 moet hebben voor mijn 1993 245 (of zijn er nog andere typen sensoren?). Ik heb in mijn Bentleyboek gelezen hoe je de gasklep en CIS klep kunt controleren en afstellen, maar daar ben ik toch wat huiverig voor, aangezien ik niet zo technisch onderlegd ben om dit zelf aan te pakken en ik vermoed dat mijn universele Bosch service garage dit ook nooit eerder bij de poot heeft gehad. Met de angst dat ik mijn auto slechter terug krijg als ervoor. Aangezien we 2 januari al gaan rijden, wil ik die gok niet wagen. Mochten er ervaren mede Volvisten zijn die dit klusje met gemak kunnen klaren (tegen vergoeding) en voor Oud en Nieuw tijd /zin hebben om dit te doen dan zou dit welkom zijn. Ik woon in de buurt van Zwolle-Deventer en heb na deze week tijd (vakantie) om te klussen.
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1 
244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2

Antwoord


Berichten in dit topic
(update: terug uit Tsjechie) afslaan B230F bij vorst - door Kogelman - 19 December 2010, 21:45

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  B230F met klopgeest Kogelman 4 243 21 June 2025, 00:02
Laatste bericht: Kogelman
  B230F probleem met één cylinder stoffel 18 2.980 6 April 2025, 21:21
Laatste bericht: stoffel
  vermogenverlies en zelfs afslaan Koppelmans 3 973 11 September 2023, 11:30
Laatste bericht: Marc1970
  Volvo 240 1992 B230F Benzinesysteem problemen MelleV 2 1.692 21 April 2023, 17:36
Laatste bericht: Dopski
  Rotor B230F 244GL1978 0 705 1 April 2023, 15:26
Laatste bericht: 244GL1978
  "Choke systeem" in Polar (B230F), waarvoor dient dit/wat is kapot? marc-f 2 1.550 8 June 2022, 21:28
Laatste bericht: marc-f
  Anti-backfire klepje B200F B230F daan1508 9 3.928 5 January 2022, 00:18
Laatste bericht: daan1508
  verschil B200E VS B230F Kogelman 3 2.870 11 September 2021, 21:26
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 230K vervangen door B230F Rafiq 5 4.792 15 July 2021, 16:57
Laatste bericht: Dopski
  B230F na koude start even slecht lopen bartboos 9 6.109 3 May 2021, 16:30
Laatste bericht: Wijnand

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)