18 December 2010, 20:03
De verklaring die ik logisch zou vinden is dat de Cis klep vies is, komt meestal door vettige substantie en slijtage.
Deze klep regelt het stationair toerental als hij dus vervuild is met vettige substantie en bij koud weer is het vet erg dik waardoor de klep wat stroever gaat en zeker als het zo koud is als nu.
Als de motor dus opwarmt wordt ook de substantie dunner en werkt alles weer een stuk beter.
http://www.vomd.nl/index.php?main_page=p...cts_id=515
Dit is dus de klep en als je wagen al behoorlijk wat heeft gelopen en op leeftijd is is vervangen soms ook wel eens nodig door slijtage.
succes.
Deze klep regelt het stationair toerental als hij dus vervuild is met vettige substantie en bij koud weer is het vet erg dik waardoor de klep wat stroever gaat en zeker als het zo koud is als nu.
Als de motor dus opwarmt wordt ook de substantie dunner en werkt alles weer een stuk beter.
http://www.vomd.nl/index.php?main_page=p...cts_id=515
Dit is dus de klep en als je wagen al behoorlijk wat heeft gelopen en op leeftijd is is vervangen soms ook wel eens nodig door slijtage.
succes.
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard