6 December 2010, 19:07
Zuurstar schreef:Leuk topic, ben met hetzelfde bezig, kijk even naar je gas injector afdichtingen, zijn echt stom gemonteerd.antwoord 1: Ja, zo heb ik dat ook gedaan bij mijn 240. Daar zat dan wel al de LH 2.4 kabelboom in. Een later monteren is geen enorm werk.
Ze hebben een soort klembussen in het inlaatspruitstuk geslagen, zitten waarschijnlijk los en zuigen valse lucht.
Heb exact hetzelfde materiaal en injectoren zaten allemaal losjes.
Maar Jw240, kan je een 240 LH 2.4 kabelboom van een b230f blok gewoon gebruiken voor de ft/fk blok?
Wat mis ik dan nog kwa bedrading?
antwoord 2: qua bedrading onder de motorkap mis je dan alleen nog de verlenging van de draden van de luchtmassameter, die zit bij de B2x0F aan de bestuurderskant en moet naar de passagierskant omdat dan daar de luchtinlaat zit. Simpel te doen met een luchtmassameter stekker van de sloop oid.
Verder hangt het er erg vanaf of je al een 240 hebt met injectie of niet. Anders moet je nog de brandstofpomp voeding etc toevoegen, wat draden om de injectie te laten weten of de motor gestart wordt, draad voor lambda lampje etc etc.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni