5 December 2010, 21:58
Jw240 schreef:zijn dat 140 km/h op de teller of op de gps? mijn 240 had echt een hele flinke tellerafwijking (160 op teller 144 op gps). Nu de teller afgesteld en de afwijking is bijna weg (ongeveer 1 km/h bij 120).Leuk topic, ben met hetzelfde bezig, kijk even naar je gas injector afdichtingen, zijn echt stom gemonteerd.
Als je alles netjes overzet kun je er een hele leuke auto aan hebben. Hoe ga je het met de elektronica aanpakken, de 940 kabelboom aanpassen of iets anders? Zelf heb ik een 240 LH 2.4 kabelboom gebruikt (ook omdat die al in mn auto zat) omdat die heel goed in een 240 past (computers komen dan waar ze horen, maar op een plek door het schutbord enzo).
Let op met de brandstofcomputer, sommige late types hebben de startonderbreking in de ecu (LH). mocht dat het geval zijn, een andere chip doet dan wonderen.
Een betere uitlaat kan wel wat helpen voor het verbruik, ik heb het zelf nooit kunnen testen omdat ik bij de turbo inbouw gelijk naar 3" ben gegaan. De 3" JT set die ik heb is erg netjes stil.
De brandstofcomputer zal ook wel een snelheids-signaal willen. Het werkt zonder maar kan soms wat ptoblemen met stationair geven. Vanaf model '86 is dat in een 240 aanwezig (digitaal km/h teller signaal van achteras).
Ze hebben een soort klembussen in het inlaatspruitstuk geslagen, zitten waarschijnlijk los en zuigen valse lucht.
Heb exact hetzelfde materiaal en injectoren zaten allemaal losjes.
Maar Jw240, kan je een 240 LH 2.4 kabelboom van een b230f blok gewoon gebruiken voor de ft/fk blok?
Wat mis ik dan nog kwa bedrading?
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard