24 November 2010, 00:00
Hallo ik heb een volvo 244 uit 1982
Het is met een caburateur motor en stationair werkt verder met vacuum slangen. 2,3 liter motor
De motor start koud gewoon goed met choke enzo. warm start hij ook goed als ik hem na het uitzetten gelijk weer start, maar als ik even wacht (5 min tot 3 kwartier) dan start hij slecht, niet heel slecht, maar moet wel flink gas er op en gedurende 15 sec. starten.
Er zit voor regeling stationair koud warm zo'n klepj in de kop geschroef die reageert op het koelwater en daar een luchtstroompje naar het inlaat spruitstuk mee regelt voor koud warm stationair.
dat klepje (thermostaatje) is kapot en slangetjes zijn doorgekoppelt
Heeft dat ook te maken met mijn probleem van het starten als de motor warm is
Ik had eerst ook een lekke uitlaat, en daarvoor leek het minder te zijn, maar dat weet ik niet zeker.
Ik hoop dat iemand een idee heeft
mvg Arnoud
Het is met een caburateur motor en stationair werkt verder met vacuum slangen. 2,3 liter motor
De motor start koud gewoon goed met choke enzo. warm start hij ook goed als ik hem na het uitzetten gelijk weer start, maar als ik even wacht (5 min tot 3 kwartier) dan start hij slecht, niet heel slecht, maar moet wel flink gas er op en gedurende 15 sec. starten.
Er zit voor regeling stationair koud warm zo'n klepj in de kop geschroef die reageert op het koelwater en daar een luchtstroompje naar het inlaat spruitstuk mee regelt voor koud warm stationair.
dat klepje (thermostaatje) is kapot en slangetjes zijn doorgekoppelt
Heeft dat ook te maken met mijn probleem van het starten als de motor warm is
Ik had eerst ook een lekke uitlaat, en daarvoor leek het minder te zijn, maar dat weet ik niet zeker.
Ik hoop dat iemand een idee heeft
mvg Arnoud