11 November 2010, 19:22
zijn dat 140 km/h op de teller of op de gps? mijn 240 had echt een hele flinke tellerafwijking (160 op teller 144 op gps). Nu de teller afgesteld en de afwijking is bijna weg (ongeveer 1 km/h bij 120).
Als je alles netjes overzet kun je er een hele leuke auto aan hebben. Hoe ga je het met de elektronica aanpakken, de 940 kabelboom aanpassen of iets anders? Zelf heb ik een 240 LH 2.4 kabelboom gebruikt (ook omdat die al in mn auto zat) omdat die heel goed in een 240 past (computers komen dan waar ze horen, maar op een plek door het schutbord enzo).
Let op met de brandstofcomputer, sommige late types hebben de startonderbreking in de ecu (LH). mocht dat het geval zijn, een andere chip doet dan wonderen.
Een betere uitlaat kan wel wat helpen voor het verbruik, ik heb het zelf nooit kunnen testen omdat ik bij de turbo inbouw gelijk naar 3" ben gegaan. De 3" JT set die ik heb is erg netjes stil.
De brandstofcomputer zal ook wel een snelheids-signaal willen. Het werkt zonder maar kan soms wat ptoblemen met stationair geven. Vanaf model '86 is dat in een 240 aanwezig (digitaal km/h teller signaal van achteras).
Als je alles netjes overzet kun je er een hele leuke auto aan hebben. Hoe ga je het met de elektronica aanpakken, de 940 kabelboom aanpassen of iets anders? Zelf heb ik een 240 LH 2.4 kabelboom gebruikt (ook omdat die al in mn auto zat) omdat die heel goed in een 240 past (computers komen dan waar ze horen, maar op een plek door het schutbord enzo).
Let op met de brandstofcomputer, sommige late types hebben de startonderbreking in de ecu (LH). mocht dat het geval zijn, een andere chip doet dan wonderen.
Een betere uitlaat kan wel wat helpen voor het verbruik, ik heb het zelf nooit kunnen testen omdat ik bij de turbo inbouw gelijk naar 3" ben gegaan. De 3" JT set die ik heb is erg netjes stil.
De brandstofcomputer zal ook wel een snelheids-signaal willen. Het werkt zonder maar kan soms wat ptoblemen met stationair geven. Vanaf model '86 is dat in een 240 aanwezig (digitaal km/h teller signaal van achteras).
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni