26 October 2010, 22:41
Hallo,
Als ik na een aantal kilometers rijden stop loopt de motor te hoog stationair en blijft dit ook doen.
Zodra ik de motor uitzet en direct weer start is het stationair weer normaal en krijg ik het te hoge
toerental met geen mogelijkheid weer terug. Pas weer na een aantal km's.
Ook als ik het dunne slangetje van de flametrap lostrek zakt het toerental weer naar normaal en
blijft ook zo ook als ik het slangetje dichthoudt.
Ik heb het eea. gevonden over dit probleem op dit forum en andere maar het probleem blijft.
De motor draait wel mooi stationair dus zonder trillen of schokken en de auto rijdt verder perfect.
Dit heb ik gedaan:
CIS klep schoongemaakt met WD40 en remreiniger, flink laten soppen, aangesloten op een regelbare
voeding en de klep gaat naar mijn idee soepel open en dicht.
Gasklephuis schoongemaakt
Gecontroleerd op lekkages
Flametrap vervangen en slangen schoongemaakt. Was op zich niets mee aan de hand.
Schakelaartje op het gasklephuis klikt bij openen/sluiten van de gasklep
Wie heeft er nog een idee?
Als ik na een aantal kilometers rijden stop loopt de motor te hoog stationair en blijft dit ook doen.
Zodra ik de motor uitzet en direct weer start is het stationair weer normaal en krijg ik het te hoge
toerental met geen mogelijkheid weer terug. Pas weer na een aantal km's.
Ook als ik het dunne slangetje van de flametrap lostrek zakt het toerental weer naar normaal en
blijft ook zo ook als ik het slangetje dichthoudt.
Ik heb het eea. gevonden over dit probleem op dit forum en andere maar het probleem blijft.
De motor draait wel mooi stationair dus zonder trillen of schokken en de auto rijdt verder perfect.
Dit heb ik gedaan:
CIS klep schoongemaakt met WD40 en remreiniger, flink laten soppen, aangesloten op een regelbare
voeding en de klep gaat naar mijn idee soepel open en dicht.
Gasklephuis schoongemaakt
Gecontroleerd op lekkages
Flametrap vervangen en slangen schoongemaakt. Was op zich niets mee aan de hand.
Schakelaartje op het gasklephuis klikt bij openen/sluiten van de gasklep
Wie heeft er nog een idee?
Volvo 240 GL Automaat 1990. B230F Uppsala Zweden