18 October 2010, 06:18
Neem wat knoflook mee....
CO afstellen is niet zo'n rocket science.
Alleen moet je de carburateur-mentaliteit even loslaten.
Daar kan je straffeloos de co schroef/buis/whatever 1 slag verdraaien zonder dat je wat merkt.
Mijn ervaring is dat een verdraaiing van +/- 5 graden al een verschil geeft tussen schudden / inhouden ,en lekker lopen en goed oppakken.
't is wel wat bewerkelijker.De verdraaingen kunnen alleen gedaan worden bij stilstaande motor.
En CO afstellen met koude motor lijkt me geen goed idee.
CO afstellen is niet zo'n rocket science.
Alleen moet je de carburateur-mentaliteit even loslaten.
Daar kan je straffeloos de co schroef/buis/whatever 1 slag verdraaien zonder dat je wat merkt.
Mijn ervaring is dat een verdraaiing van +/- 5 graden al een verschil geeft tussen schudden / inhouden ,en lekker lopen en goed oppakken.
't is wel wat bewerkelijker.De verdraaingen kunnen alleen gedaan worden bij stilstaande motor.
En CO afstellen met koude motor lijkt me geen goed idee.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.