14 October 2010, 14:06
Kreeg vandaag al de spulletjes van BCCP aan. Lekker snel, dacht, ga meteen aan de slag.
Maar het lukt me voor geen meter om de naald af te stellen, of het ringetje eruit te halen. Wat doe ik mis??
Afstellen:
Volgens het greenbook stel je met tool 5159 de naald zo af:
zuiger verwijderen, 'blokkeerschroefje' uit de zuigerwand verwijderen. done.
Tool 5159 in de buis schuiven en draaien maar. Geen probleem. Maar vervolgens gebeurt er niets. Ik kan een eeuwigheid draaien, in beide richtingen, maar als ik dan de naald even in de opening zet, blijkt er totaal NIETS veranderd te zijn. Ik ben al een half uur met de tool in de weer, gewoonweg niets van resultaat. Als ik naar de onderkant van de zuiger kijk, kan ik wel zien dat het ronde staafje, welke in de uitsparing boven de naaldhouder zit - en waar de bovenkant van de naald dus tegenkomt - wel meedraait, dus de tool werkt. Overigens voel ik hierbij nauwelijks weerstand.
Momenteel steekt de naaldbasis een halve tot een ganse mm onder uit de zuiger. Volgens het boek zou de naald een fractie van een mm *in* de zuiger moeten vallen. HELP :-\
O-ring vervangen:
Als ik het goed begrepen heb, moet ik met een soort buisje (max 7 mm diameter, binnenste diameter min. 3mm) de naald van onderaf 8 Ã 10 mm IN de zuiger drukken voor ik de washer uit de zuigerbuis kan omhooghalen en uiteindelijk aan de O-ring kan. Ik gebruik hiervoor het buisvormig uiteinde van een oude sproeiernaald, heeft net de goede afmetingen. Maar de naald geeft geen krimp, gaat niet omhoog.
Kortom, niets van beide zaken werkt :o
Overigens heb ik het bij de beide zuigers (reservecarb) geprobeerd, zelfde resultaat. De reservezuiger lekt overigens ook demperolie, dus dat is geen alternatief.
Maar het lukt me voor geen meter om de naald af te stellen, of het ringetje eruit te halen. Wat doe ik mis??
Afstellen:
Volgens het greenbook stel je met tool 5159 de naald zo af:
zuiger verwijderen, 'blokkeerschroefje' uit de zuigerwand verwijderen. done.
Tool 5159 in de buis schuiven en draaien maar. Geen probleem. Maar vervolgens gebeurt er niets. Ik kan een eeuwigheid draaien, in beide richtingen, maar als ik dan de naald even in de opening zet, blijkt er totaal NIETS veranderd te zijn. Ik ben al een half uur met de tool in de weer, gewoonweg niets van resultaat. Als ik naar de onderkant van de zuiger kijk, kan ik wel zien dat het ronde staafje, welke in de uitsparing boven de naaldhouder zit - en waar de bovenkant van de naald dus tegenkomt - wel meedraait, dus de tool werkt. Overigens voel ik hierbij nauwelijks weerstand.
Momenteel steekt de naaldbasis een halve tot een ganse mm onder uit de zuiger. Volgens het boek zou de naald een fractie van een mm *in* de zuiger moeten vallen. HELP :-\
O-ring vervangen:
Als ik het goed begrepen heb, moet ik met een soort buisje (max 7 mm diameter, binnenste diameter min. 3mm) de naald van onderaf 8 Ã 10 mm IN de zuiger drukken voor ik de washer uit de zuigerbuis kan omhooghalen en uiteindelijk aan de O-ring kan. Ik gebruik hiervoor het buisvormig uiteinde van een oude sproeiernaald, heeft net de goede afmetingen. Maar de naald geeft geen krimp, gaat niet omhoog.
Kortom, niets van beide zaken werkt :o
Overigens heb ik het bij de beide zuigers (reservecarb) geprobeerd, zelfde resultaat. De reservezuiger lekt overigens ook demperolie, dus dat is geen alternatief.
![[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]](http://i715.photobucket.com/albums/ww151/Baccalaureus/5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg)