Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
paravaan vervangen
Op de site van GCP staan duizenden "exploded diagrams" van klassieke Volvo's, deze is van de parafan: http://global.gcp.se/global/catalogues/nav47408?type=sc

Hij bestaat dus uit drie delen, want eronder zit een flinke holle ruimte. Als je hem er helemaal uit gaat zagen, zaag je door allerlei aangrenzende panelen en naden, die moet je weer dichtlassen en da's vragen om moeilijkheden later.
Ik heb her en der wel stukjes in raamsponningen gelast en dat is altijd goed afgelopen.

Eigenlijk moet je die hele onderrand eens flink te lijf met een schroevedraaier. ZO met al die plamuur erop zie je niet wat er mis is. Misschien valt het wel mee.
Maak je geen zorgen over evt. gaten die erin vallen, die wateren af in dezelfde ruimte als de ventilatiesleuven. Of je plakt er even rood plakband over.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Oow, is dat alles Wink
Zie hieronder mijn "uitdaging" ik ga wel de hele parafaan loshalen en een andere erin lassen.
[Afbeelding: DSC01929.JPG]

en dat zag er eerst zo uit:
[Afbeelding: DSC00898.JPG]
[Afbeelding: DSC00900.JPG]
[Afbeelding: DSC00901.JPG]
[Afbeelding: DSC00902.JPG]

Maar inderdaad, haal eerst de plamuur maar eens weg en kijk wat er dan wat van te maken is...
Antwoord
:o Dat ziet er zeker niet zo mooi uit, ben blij dat de mijne dat niet heeft.
Veel succes beide met het laswerk Wink
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
@Volvo fan, mag ik vragen waarom juist jij naar de juiste oplossing zoekt als je een lasser hebt gevonden? Vertrouw je zijn oordeel niet?
Ik raad aan een complete parafan te kopen (kost een paar tientjes) en deze aan de lasser te geven, als hij professioneel genoeg is kan hij samen met zelf gemaakte delen beslissen wat de beste oplossing is en op basis hiervan de juiste offerte geven Wink
Mvg Patrick<br /><br />Volvo restauratie en reparatie!<br />Voor elke lasklus www.lasklus.nl
Antwoord
Hey Patrick,

Ik ben me nog aan het orienteren....
Het is vooral de combinatie van
1. een mooie parafan weten te liggen
2. de laskosten te drukken??
3. de lasser is die (nog) niet bekent met de parafan van volvo...
4. vanavond of wo avond een afspraak met de lasser om eens te kijken wat de mogelijkheden zijn :o

Een vraag in het algemeen: De zwarte kit tussen de ruit en de chrome sierstrip net zoals bij markfranken, is dat origineel?
Bij mij zit deze er nl niet
245 B21 1975<br />Renault 4 GTL 1986 lopend project<br />V70 XC; 2.5 turbo 1998
Antwoord
@Volvo Fan,

-Een Parafan is meestal gewoon in imitatie te krijgen bij een leverancier van plaatwerk, deze kost meestal niet meer dan een paar tientjes.
-De laskosten drukken, tja, je kan vragen of die hem erop wilt lassen en dan met alleen een paar puntjes? :Smile ;D ;D
Zonder gekheid, lassen kost nou eenmaal geld, of je het nou zelf doet, laat doen door een beun of door een professional, het kost allemaal geld.
Het ÃÃn meer als het ander maar dat heeft alleen met kwaliteit te maken, laskosten drukken betekent dus inleveren op kwaliteit.
-De lasser is niet bekent met het lassen van een parafan van volvo? Dan moet je misschien na gaan denken of dat dan wel de juiste lasser is voor je, tenzij je weinig kwaliteit verwacht, en dat heeft dan weer met het punt hierboven te maken Smile

Ik wens je ieder geval succes met je keuze en plaats weer wat foto's als die klaar is, ben benieuwd 8)
Mvg Patrick<br /><br />Volvo restauratie en reparatie!<br />Voor elke lasklus www.lasklus.nl
Antwoord
Kit op de sierlijst doet geen drol, die hoort daar dus ook niet. Als je al iets wil kitten moet de sierlijst eraf en dan kan je de ruimte daaronder volblubberen. Op zich is daar wel enig resultaat van te verwachten. Op lange termijn wordt je parafan er niet beter van.
Er bestaan ook onderste hoekjes voor de parafan, daar zit toch meest de ellende.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Kit op mijn plaatje was inderdaad een ontzettende beunoplossing die alles behalve aan een goed resultaat heeft bijgedragen.
Was door een vorige eigenaar gedaan, niet door mijzelf Smile
Antwoord
Ik zou wel eens willen weten wat het vervangen van een parafan werkelijk kost? Omdat deze toch moet worden vervangen wil ik er gelijk een oude versie met ÃÃn ventilatie opening in aanbrengen 8). Ik hoor het graag.

Opm: Er hoeft geen roest worden weggewerkt!
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
skidje schreef:Ik zou wel eens willen weten wat het vervangen van een parafan werkelijk kost? Omdat deze toch moet worden vervangen wil ik er gelijk een oude versie met ÃÃn ventilatie opening in aanbrengen 8). Ik hoor het graag.

Opm: Er hoeft geen roest worden weggewerkt!

Wat is er mis met je paravan dan? Ik heb eigenlijk nog nooit een 240 van na 1985 met een verroeste paravan gezien.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Portier rubber vervangen 240 (1991) chrisvhout 9 1.629 27 September 2023, 17:14
Laatste bericht: chrisvhout
  Bekleding vervangen achterbank gydomatra 0 682 26 September 2023, 11:00
Laatste bericht: gydomatra
  kofferbak dempers vervangen Kogelman 16 5.867 24 April 2023, 08:46
Laatste bericht: Kogelman
  145 express dak vervangen gydomatra 9 2.376 1 October 2022, 16:54
Laatste bericht: Marc1970
  vervangen achterkant 265 welk plaatwerk nodig pepijnwk 4 4.108 12 August 2022, 16:48
Laatste bericht: pepijnwk
  mechanische teller kabel vervangen HSGHOR 9 4.102 4 December 2021, 15:19
Laatste bericht: Rin
  Elektrische zijspiegel vervangen 240. Hoe te doen??? Lucca076 1 1.671 27 July 2021, 20:32
Laatste bericht: Wijnand
  Raamlikker vervangen Biopowerenschede 3 2.539 7 July 2021, 17:16
Laatste bericht: Raymond_63
  Vervangen binnenspiegel 240 Biopowerenschede 2 2.407 7 July 2021, 15:49
Laatste bericht: Biopowerenschede
  Deuren 245 1976 vervangen voor nieuwe type 1978> JackRosario 4 3.438 8 May 2021, 09:57
Laatste bericht: Volvia240

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)