Topics: 116
Bij het vervangen van de remschijven achter is het volgende aan de hand.
Het lijkt alsof het handremschoensysteem niet ver genoeg verkleind aan de linker kant. Daardoor gaat de schijf er moeilijk op en loopt deze aan als ik de schijf er met moeite op krijg. Dit lijkt mij niet de bedoeling. Iemand een oplossing?
Topics: 288
goed kijken of 1 vd schoentjes, of allebei, iest gekanteld zit, dan kan ie in een eventuele groef blijven "haken", kantels ie nog meer en zit ie vast. Kijk ook of de handrem gaffels voledig in rust zijn, maw, weet zeker dat de kabel "lost", ndare tijdelijk de handremkabel los maken om zoveel mogelijk ruimte te creeren..
Topics: 82
Roestige rand aan de remschijf? Remvoering van handremschoen deels los? Zit er een stelschroef op (kan je verdraaien met een stervormige moer) of een vast tussenstuk?
Beetje aanlopen is wel normaal tot je de handrem een paar keer gebruikt hebt en de remschoenen weer gecentreerd zijn.
Anders kan je de kabels elk apart en samen stellen bij de handremhendel.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Bedankt weer voor de tips. Voor nu even genoeg geklust maandag weer verder. Zit trouwens geen stelmogelijkheid op.
Ga dan eerst even kijken of ik de handremkabel kan aanpassen. Links alles prima gelukkig, dus opzoek naar de plek waar ik deze kan instellen.
Ik heb ook de remschoentjes en schijven vervangen. Wat ik niet snap is hoe de schoentjes na het remmen weer van de schijf afgaan? Ik heb de zuigers voor het monteren van de schoentjes een stukje terug geduwt zodat de schoentjes ertussen passen, vervolgens de pinnetjes en het metalen veerding geplaatst. Meer kan ik er niet aan doen toch?
Goed nu weekend ff lekker niks
Mooi uitvinding, de remklauw. Het teruggaan vd zuiger en de zelfstellende werking is te danken aan ÃÃn rubber afdichtring met vierkante doorsnede.
Topics: 22
De handrem kan je, dmv een span systeem, tussen de voorstoelen onder de console, per kant afstellen.
Paar schroeven los en je kan erbij. ;D
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Nou al het spul (onderste draagarm, HD veren, schokkies, schijven en schoentjes) zit erop ;D ;D straks even een proefritje maken. Het plaatsen van de schijf ging een stuk makkelijker nadat ik de handremkabel wat losser heb gezet. Grappig systeem dat je dit per kant kunt instellen. Het lijkt nu wel of het eea nog een beetje aanloopt (kan niet horen of dit de nieuwe schoentjes zijn of de handrem welke aan de binnenkant van de schijf schuurt) Het geheel is wel makkelijk te draaien igg en ga er dan ook vanuit dat dit niet veel kwaad kan. Ben erg benieuwd hoe ie remt
Bedankt nog voor de tips!
Hoe dik is nou het plaatstaal van de aftermarket draagarm?
@Marc 3mm dik. HD veren verhogen het comfort trouwens niet zeg

maar goed heb ook een proefritje gemaakt zonder belading en dat is straks wel anders. Alles lijkt goed te gaan geen rare (zuigende) geluiden meer en remmen is niet anders dan voorheen. Zelfs de handrem werkt nog.
Erg blij dat ik het zelf gedaan heb, geeft een voldaan gevoel. Op naar de volgende klus ;D ;D ;D ;D spruitstuk en carb vervangen aiijjjj.