Topics: 2
Hallo,
Ik heb sinds een paar maanden een volvo 240 gekocht met een b230a motor en wil deze op lpg zetten maar is deze motor(kleppen) daar voor geschikt?
Ik Ben benieuwt naar uw reactie's.
Bvd Dinand uit de mooie betuwe.
Topics: 35
Hallo, welkom hier. Volvo-motoren zijn in het algemeen wel prima geschikt voor lpg. Gebruik even de zoekfunctie, er is wel e.e.a. over geschreven.
Benieuwd naar plaatjes, trouwens
Topics: 82
Tuurlijk. De klepzetels slijten wel wat sneller, zeg 0,05 mm per 15-20.000 km, maar dan nog kan je een heel eind rijden met je huidige cilinderkop.
Wel wat vaker klepspeling controleren.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Hallo
Allemaal bedankt alvast voor de antwoorden ik heb zelf ook wat gezocht maar de 1 zegt ze lopen 300.000km met ÃÃn kop en
de ander 100.000 en dat is wel een groot verschil.
Ik heb ook wel wat gas inbouwers gebeld en daar is het het zelfde en vaak word flashlupe aanbevolen maar werkt dat wel?
Grt Dinand
Topics: 107
Zundappdinand schreef:Hallo
maar de 1 zegt ze lopen 300.000km met ÃÃn kop en
de ander 100.000 en dat is wel een groot verschil.
Grt Dinand
Misschien hebben ze beiden wel gelijk. Veel hangt ook af van wat voor rijder je bent en of je de LPG toevoer schraler afstelt.
Over Flashlube heb ik nog geen eensluidende meningen kunnen vinden ....dus of het nu wel of niet veel scheelt?
Topics: 82
Kweenie hoeveel je wilt gaan rijden maar als je de komende vier jaar nou alvast gaat kijken naar een andere cilinderkop voor een paar tientjes en die op de plank legt. Dat scheelt een hoop gedoe met Flashlube potjes, slangetjes en is ws. nog goedkoper ook.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Marc1970 schreef:Kweenie hoeveel je wilt gaan rijden maar als je de komende vier jaar nou alvast gaat kijken naar een andere cilinderkop voor een paar tientjes en die op de plank legt. Dat scheelt een hoop gedoe met Flashlube potjes, slangetjes en is ws. nog goedkoper ook.
Ik heb buiten de volvo geen andere auto meer dus ik denk dat het ongeveer 20.000 km per jaar gaat worden ik hoop dat het een goede keus is
om hem op lpg te bouwen maar een kennis heeft een b21 en die zou wel geschikt zijn voor gas.
Mvg Dinand
Zundappdinand schreef:... maar een kennis heeft een b21 en die zou wel geschikt zijn voor gas.
Mvg Dinand
Die motor van jou ook
jos245 schreef:Zundappdinand schreef:... maar een kennis heeft een b21 en die zou wel geschikt zijn voor gas.
Mvg Dinand
Die motor van jou ook 
Ik Hoop dat het zo is ik krijg er niet echt duidelijkheid over ook bij de volvo garage weten ze niet echt wat over te vertellen maar er kom toch maar gas
in met misschien flashlube maar daar zijn de meningen over verdeeld het zou in iedergeval nie 100.000 km uitmaken dus misschien dit geld
uitsparen en de kop met de tijd laten aanpassen.
Grt Dinand
Zundappdinand schreef:Ik Hoop dat het zo is ik krijg er niet echt duidelijkheid over ook bij de volvo garage weten ze er niet echt wat over te vertellen.
Bij de meeste Volvo garages weten ze zoiezo weinig te vertellen over oudere Volvo's