Berichten: 34
Topics: 7
Lid sinds: Dec 2009
Er moet een nieuw stukje in het achterspatbord, een andere deur en een nieuwe spiegel.
voorspatbord heb ik al uitgedeukt, die hoeft alleen nog maar gespoten te worden.
De dorpel moet ik nog even zien hoe dat komt.
het kon erger, van de zomer moet ie weer rijden kunnen.
Berichten: 1.517
Topics: 35
Lid sinds: Sep 2006
Jammer zeg! Zo zie je maar dat het in een klein hoekje zit.. :-[
Gelukkig dat je zelf zo handig bent en dat je er zelf mee aan de slag kan! Succes met het weer oplappen ervan!
Berichten: 726
Topics: 9
Lid sinds: Jul 2009
Ik zat even te kijken naar de bovenste foto, maar hoeveel bomen staan in de omgeving

Dan moet je ook maar net die treffen blijkbaar.
Gelukkig ben je alweer goed op gang om het foutje weer recht te zetten ;D
1986 Volvo 360 - Koni, PU, B230F...en roest
1992 Volvo 960, B204FT, M46, zwart volleder, 412
1993 Volvo 245 - B230FT, M47, green, Bilstein, Polaris, 2.5" exhaust, 412
1995 Volvo 960 Ambassador line, B6254F, M90, beige volleder, 412
Berichten: 288
Topics: 10
Lid sinds: Jun 2009
riemer amazon schreef:Er moet een nieuw stukje in het achterspatbord, een andere deur en een nieuwe spiegel.
voorspatbord heb ik al uitgedeukt, die hoeft alleen nog maar gespoten te worden.
De dorpel moet ik nog even zien hoe dat komt.
het kon erger, van de zomer moet ie weer rijden kunnen.
Dat klinkt allemaal redelijk te doen. Succes ermee en als je foto's hebt....altijd goed om even te laten zien! :o
Berichten: 305
Topics: 16
Lid sinds: Aug 2009
Jee zeg, da's zonde maar als ik het goed heb begrepen is het de mindere kant en kan deze direct aangepakt worden, of heb ik het mis??
Veel succes ermee en maak hem weer zo mooi als datiewas. Ik kijk uit naar de foto's ervan.
Een supergoed 2010 gewenst.
![[Afbeelding: Foto-QFAP7HNS.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-QFAP7HNS.jpg)
<br />343 DL / 850 estate 2.5 10v / 240 estate 2.0<br />http://biertijd.com/mediaplayer/?itemid=20240<br />http://www.everyoneweb.com/mijnVolvo/
Berichten: 1.120
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
Succes met opknappen! Ben benieuwd naar de foto's!
Groeten, Boele
Berichten: 34
Topics: 7
Lid sinds: Dec 2009
Het gaat goed komen met de gehavende auto. Ik ben er ook over uit, dat het turbo blok in de rode amazon komt.
Die amazon wil ik sowiezo houden omdat ik daar mee naar Portugal ben geweest en het mijn eerste auto is.
Door mijn ongelukje moet ik de helft van de auto spuiten, daarom heb ik maar besloten om de hele auto te spuiten, en om dit te bekostigen zal helaas de andere amazon weer verkocht moeten worden.
Maar voordat ik begin met het inbouwen van het turboblok ben ik eerst informatie aan het verzamelen.
Wat ik niet kan vinden is een draadschema van een b21et blok. Mischien dat iemand van jullie dat heeft?
Wat ik verder nog mis is een radiator en een brandstofpomp om de benzine van de tank naar de injectie unit te krijgen.
Is er een speciale turbo radiator? of kan hiervoor ook een gewone 240 radiator voor gebruiken?
En wat zit er precies allemaal tussen de tank en de injectie unit? Alleen een pomp of nog veel meer. Ik zag ergens een foto waar een soort van tussen buffertje was gemaakt? Is dat sowieso nodig?
Berichten: 1.778
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
Zal binnenkort -als ik wat meer tijd heb- zoveel mogelijk deze vragen beantwoorden.
Als eerste moet een keuze worden gemaakt of je het blok recht of schuin gaat zetten.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Berichten: 570
Topics: 4
Lid sinds: Sep 2007
Daar kun je een 240 radiateur voor gebruiken, maar je moet wel de ophanging hiervan aanpassen .
Edwin zal je ongetwijfeld verder willen adviseren.
Hebben we op de elandrun misschien 2 van die mooie Turbo-ama's
Berichten: 34
Topics: 7
Lid sinds: Dec 2009
edwin schreef:Zal binnenkort -als ik wat meer tijd heb- zoveel mogelijk deze vragen beantwoorden.
Als eerste moet een keuze worden gemaakt of je het blok recht of schuin gaat zetten.
Dat zou heel mooi zijn.
De keuze of het blok recht of schuin komt heb ik nog niet gemaakt.
Rechtop heeft het voordeel dat er lekker ruimte is bij de turbo en het oogt orgineler. Maar dan kom ik in de knoei met mijn inlaatspruitstuk.
Schuin heeft het voordeel dat de versnellingbak dan ook recht komt, het inlaat spruitstuk niet aangepast hoeft te worden en de eigen carterpan kan worden gebruikt. Het nadeel is dat ik deze keer in de knoei kom met de turbo.
Mijn voorkeur gaat uit naar rechtop, omdat dit mooier is en het inlaatspruitstuk gemakkelijker te veranderen is dan de turbo en zijn spruitstuk.