Berichten: 1.191
Topics: 42
Lid sinds: Nov 2006
Mijn Wis Was blijft hangen! Hoogst irritant. Tankje is ondertussen leeg. Dus geen water meer op de voorruit maar wel blijven de wissers (alle vier) gewoon stug doorgaan al was het een natte boel buiten,... en dat is het niet.
Heeft iemand enig idee waar ik moet zoeken? En of welke zekering hier tussen zit? Deze laatste kan ik er uit halen als ik het euvel niet kan vinden.
Berichten: 9.872
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Volgens het deksel van mijn 1989 zekeringdoos is dat zek. 1 voor de achterwisser en 2 voor de voorwisser en dat is denk al een hele poos zo. Hebben aparte schakelingen voor en achter, vreemd dat alles tegelijk afgaat.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 217
Topics: 15
Lid sinds: Apr 2007
Postma 245 GL schreef:Mijn Wis Was blijft hangen! Hoogst irritant. Tankje is ondertussen leeg. Dus geen water meer op de voorruit maar wel blijven de wissers (alle vier) gewoon stug doorgaan al was het een natte boel buiten,... en dat is het niet.
Heeft iemand enig idee waar ik moet zoeken? En of welke zekering hier tussen zit? Deze laatste kan ik er uit halen als ik het euvel niet kan vinden.
Als je ook koplampwissers hebt zou het zomaar kunnen dan wanneer je die erafgooit de boel weer normaal werkt
Althans, daar heb ik me met de 850 een keer zowat suf naar gezocht, werkelijk alles nagelopen, schakelaar losgehad
relais gewisseld, bekabeling nagelopen, etc etc. Bleek uiteindelijk in de koplampwisser een contact te zitten wat de hele handel vasthield. :-[
(heb geen 2 serie schema's bij de hand, maar volvo is niet zo heruitvinderig dus t zou me niet verbazen dat dit eender zit )
Volvofanaat met vroeger zweefvliegneigingen, tegenwoordig vlieg ik op (of van) de MTB. :-)
Huidige vloot: V70n T5 '01 >430K / 240 2.0 Polar xx-01-93 399K
Berichten: 1.191
Topics: 42
Lid sinds: Nov 2006
Net ff eten gehaald, ze doen het weer naar behoren,... Zit nu aan massa oid te denken, of aan de schakelstok zelf,...
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Kijk niet vreemd op als de wissers/sproeiers het gewoon weer perfect doen zodra het dooit , dus met het weer te maken heeft.
Berichten: 630
Topics: 14
Lid sinds: Jan 2006
Dat probleem heb ik ook gehad met mijn witte 240DL... Was een massaprobleem
Volvo 245 DL, B19A, M46, 1977
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992
Berichten: 1.191
Topics: 42
Lid sinds: Nov 2006
Hmm sjit, weer panne op dit item,... Van alles geprobeerd en gezocht. Verdenk de stok aan het stuur ervan.
@Gideon:
Dat massa probleem, waar zat dat bij jou uiteindelijk?
Berichten: 199
Topics: 39
Lid sinds: Nov 2005
Ik heb dit ook gehad, en ook suf gezocht ;D
Totdat ik vond wat het (massa)probleem was: het dekseltje van de contactpuntjes naast de ruitenwissermotor.
Haal dit dekseltje (herken je aan het stukje plastic dat er onder zit) er af door de twee schroefjes los te draaien.
Onderaan het deksel zit een lipje dat tegen de behuizing van de contactpuntjes aan hoort te drukken.
Maak dit lipje goed schoon (schuurpapiertje oid) en ook het vlak op de behuizing waar dit lipje tegenaan drukt.
Buig het lipje iets, zodat het iets strakker tegen de behuizing aangedrukt komt te zitten.
Plaats dekseltje weer terug, zorg dat het stukje plastic er weer goed onder komt te zitten.
Tadaa.
Volvo for life
Past: 142DL - 244DL - 245GL Aut. 1981 - 240 USA Aut. 1992 - 240GL Classic 1993 - V401.8 Aut. - S60T5 GT - XC90D5 GT - XC70 2.5T GT - V60 T4 PS - V40 D2
Present: 240GL Classic Electric 1993/2012
www.electricvolvo.com
Berichten: 1.191
Topics: 42
Lid sinds: Nov 2006
Tyn245GL schreef:Ik heb dit ook gehad, en ook suf gezocht ;D
Heb je ook een fototje misschien? T'zit bij allemaal net ff wat anders heb ik het idee (29 jaar + vele eigenaars,...)
Berichten: 3.256
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
Sjek :
How-To-Ruitenwissermotor vervangen voor wat pics.
Kan nou niet zo snel een foto maken van het extra draadjes (ligt een paar kuub sneeuw op de motorkap

)