Berichten: 122
Topics: 58
Lid sinds: Apr 2006
Ik rij met een volvo 240 van bouwjaar 87.
Er ligt een B200K motor in met een solex-cisac carburateur.
Nu zit ik met het volgende "probleem".
Als ik meer dan 1 week niet met de auto rijdt moet ik een veel langer starten vooraleer hij aanslaat dan normaal.
Als ik hem maar 1 dag of 2 dagen laat staan dan start hij onmiddelijk, dus een korte tik naar stand drie en hij start onmiddelijk.
Warme start is ook geen probleem.
Wat zou het probleem zijn of is dit geen probleem?
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik heb ook een Solex Cisac op mijn 240 met b200k. Die start echter altijd moeilijk. Wat ik kan vinden op internet is dat de beste oplossing een andere carb plaatsen is. Iemand ervaring hiermee?
Berichten: 678
Topics: 13
Lid sinds: Feb 2009
Volvo 142 B23 schreef:Wat ik kan vinden op internet is dat de beste oplossing een andere carb plaatsen is. Iemand ervaring hiermee?
Maak me blij.... B230K met Solex. Loopt echt erg lekker maar dat starten.... Er zijn meerdere topic aan gewaagd, maar een echte oplossing heb ik nog niet gezien. Een van de suggesties was dat er misschien benzine terug zakte (leek mij ook de meest logische) maar dat idee is ook getorpedeerd. Ik heb er een dikkere accu in gezet voor de winter en heb ermee leren leven, Misschien toch nog eens ombouwen naar LH2.2 of 2.4. Schijnt op de mijne te kunnen: De 7-serie is er in Amerika mee uitgebracht.
`88 245, B230K, M47
Berichten: 86
Topics: 5
Lid sinds: Jan 2009
ppfff een solex-cisac, ÃÂÃÂn van de laatste resterende mysteries op deze planeet. Ik heb er ook last mee gehad, dan weer lang moeten starten, te arm, te rijk.. en nu nog steeds een eigen willetje.
Laat die solex voor wat het is en rij op gas, vÃÂÃÂl makkelijker af te stellen. Of vervang hem door een strombergcarb met bijhorend inlaatspruitstuk
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
EÃÂn van de merkwaardigheden van dit apparaat is dat de voet van deze carb wel eens krom trekt (wat een brol), geeft valse lucht. Het aandraaien van de bouten tussen voet en bovenstuk schijnt ook wel eens te helpen.
Er zijn ook op het spruitstuk passende Webers voor te vinden op de Ford Sierra en Capri heb ik ergens gelezen. Of misschien zijn de Pierburg 2b5/2b7 carbs op de 740 betrouwbaarder?
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 116
Topics: 28
Lid sinds: May 2009
Beetje oud topic, maar zit eigenlijk wel met hetzelfde probleem. Als ik iedere dag rijd, is er geen probleem met starten, maar als ik een dagje overslag, gaat 't stukken moeizamer. De voorwaarden om te starten zijn er volgens mij: vonken en brandstof. Vonken niet gecontroleerd. Brandstof is niet moeilijk: de Volvo is omgeven door een flinke benzine-lucht...
Verder rijdt de Volvo prima, overigens.
Was blij met dit herkenbare probleem, maar eigenlijk hoop ik natuurlijk dat iemand anders dit probleem HAD en inmiddels heeft opgelost.
Volvo V70 (2001)
Volvo 940 (1997) Peugeot 205 (1997) Volvo 240 Estate (1986) Porsche 924 (1983)
Berichten: 270
Topics: 30
Lid sinds: Feb 2010
Probeer eens een terugslagklepje in de benzineleiding.
1981 Volvo 343 2.0 GLS, 1981 Volvo 345 2.0 GLS, 1983 Volvo 360 2.0 GLS sedan, 1990 Volvo 460 1.7 GLEi, 1990 Volvo 940 2.3 GL