Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Juiste manier om (met choke) te starten
#21
ja hOOR! vanochtend had ik het.
Verzopen motor.
gisteren 98 excellium getankt en Loodvervanger er in gegooid
vanochtend slecht starten. En dus helemaal verkeerd (pompen)
ongeveer 200 m gereden
en nu ben ik op de fiets op mijn werk..
of zou het aan de brandstof liggen?

244 DL Sedan 1984
780 B280F 1986 (oudste rijdende originele NL)
740 Estate Turbo intercooler + 1990
C70 2.0T Convertible 2004
Antwoord
#22
Als je 200 m gereden hebt ben je toch gestart lijkt me. Zodra de motor loopt kan je met dit warme weer de choke na gebruik meteen weer terugduwen. Die dingen zijn gemaakt om te starten bij -20.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#23
Ik denk dat het 200 mtr fietsen is naar z'n werk.
Groeten van Frans
Antwoord
#24
Maar nu:
gewoon laten staan en straks weer proberen of moet ik nog handelingen uitvoeren om m op gang te krijgen?
Zoals bougies er uit etc.


244 DL Sedan 1984
780 B280F 1986 (oudste rijdende originele NL)
740 Estate Turbo intercooler + 1990
C70 2.0T Convertible 2004
Antwoord
#25
Die benzine is nu allang verdampt/opgelost in je motorolie. Uithuilen en opnieuw beginnen.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#26
inderdaad pedal to the metal!
Dus niks boegies/vlotterkamer schoonmaken.
Heb hem vandaag zelfs nog een paar keer express laten verzuipen om het te testen.

Alleen die uitlaatgassen, alsof je tijdens benzine overhevelen per ongeluk een slok binnen hebt gekregen.
Antwoord
#27
Diep inhaleren, je hebt er voor betaald tenslotte.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#28
En geeft hele fijne neveneffecten.
Anyway, starten ging goed natuurlijk.
Toch maar het boekje bij gepakt :

Boven +10 °C choke ¾ uittrekken
Onder +10 °C choke helemaal uittrekken.
in beide gevallen:
Geen gas geven. Starten en pedaal langzaam intrappen totdat hij pakt.
nooit pompen met het gaspedaal.
En daarna langzaam choke terugduwen totdat de motor mooi loopt.
Nooit een koude motor laten razen.
En de choke nooit langer gebruiken dan noodzakelijk.

Zo staat het er ongeveer.
244 DL Sedan 1984
780 B280F 1986 (oudste rijdende originele NL)
740 Estate Turbo intercooler + 1990
C70 2.0T Convertible 2004
Antwoord
#29
Ik moet de motor laten 'razen' 's ochtends, anders pruttelt 'ie een paar keer en valt 'ie uit. Als 'ie nog niet uitvalt als ie nog stil staat, valt 'ie wel uit als ik weg rij... enig idee waar dat dan aan ligt?
Antwoord
#30
Als je de choke HELEMAAL uittrekt moet ie in principe blijven lopen,ook als je wegrijdt.
Anders moet je even kijken of de afstelling van de chokekabel aan de carburateur goed is.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  B21E wil niet meer starten Hannes 24 5.239 13 February 2024, 00:06
Laatste bericht: MacVolvo
  "Choke systeem" in Polar (B230F), waarvoor dient dit/wat is kapot? marc-f 2 1.407 8 June 2022, 21:28
Laatste bericht: marc-f
  Is dit echt de enige manier? Grey240Polar 8 4.421 13 March 2022, 19:54
Laatste bericht: Dopski
  Starten en soms niet lopen (opgelost) Grey240Polar 9 7.191 23 March 2020, 16:28
Laatste bericht: Grey240Polar
  Wel starten, niet lopen fotomark 1 2.691 4 May 2017, 16:57
Laatste bericht: fotomark
  Choke kabel kaduuk BartJu 8 5.759 6 December 2016, 14:12
Laatste bericht: BartJu
  Motor valt uit na starten Sebastiaan! 63 40.572 19 July 2016, 19:37
Laatste bericht: Sebastiaan!
  Oliedruk bij starten henqui 7 5.291 23 April 2016, 18:40
Laatste bericht: henqui
  Krukas niet helemaal rond te draaien, harde tik bij starten Martie 18 14.672 10 August 2015, 14:56
Laatste bericht: Martie
  Te laag stationair na starten en gebrek aan vermogen Potvisboer 15 11.129 17 July 2015, 12:11
Laatste bericht: Potvisboer

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)