9 November 2009, 16:07
Jouw B19K heeft ook zo'n Solex valstroom carburateur. EÃÂn van de minder betrouwbare ontwerpen zeg maar.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Juiste manier om (met choke) te starten
|
9 November 2009, 16:07
Jouw B19K heeft ook zo'n Solex valstroom carburateur. EÃÂn van de minder betrouwbare ontwerpen zeg maar.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
9 November 2009, 18:32
***t_blijft_behelpen*** schreef:Wel zit er ter hoogte van de uitlaat een zwarte vlek op de muur van de buren 8) Das toch goed.
Groeten van Frans
9 November 2009, 20:27
en dat verzuipen dus...
wat zijn trucs om het weer zo snel mogelijk overnieuw te kunnen proberen? Telkens de boegies er uit halen + schoonmaken/wachten totdat de benzine verdampt is schiet niet op. is de oplossing van frans455 op dit forum een goed idee? (met volgas starten) http://www.cccforum.be/forum/lofiversion.../t589.html
9 November 2009, 20:38
Choke weer terugduwen (er is inmiddels benzine genoeg in de motor) en volgas doorstarten (kan een paar tellen duren). Denk aan 10-15 tellen, en dat 2 of 3 sessies. Als het dan nog niks is zou ik de startmotor ook even laten afkoelen.
Zorg dat je accu tiptop is.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
9 November 2009, 20:43
is volgas starten dan hetzelfde als het gaspedaal volledig intrappen alvorens de sleutel om te draaien?
![]()
9 November 2009, 20:50
Precies. Tegen de vloer. Pedal to the metal.
Niet pompen want dan ben je zoals het woord al zegt klare benzine de motor in aan het pompen met dit type carburateurs.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
9 November 2009, 21:17
pedal to the metal yeah!
sigaretten roken tijdens het starten van een motor die alsmaar verzuipt, is dat wel aan te raden?
9 November 2009, 21:59
Op de hoeveelheid PAK's en teer die je door je peuken naar binnen krijgt maakt dat beetje benzeen uit de benzine ook niet meer uit.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
9 November 2009, 23:48
Gideon schreef:Ik start mijn 245DL 's winters met de choke geheel uitgetrokken. Zodra die aanslaat, duw ik de choke terug tot halverwege, zodatie mooi stationair loopt en naarmate hij warmer wordt heb ik geen choke meer nodig. Cosign. Werkt prima ![]() Wel 'n nuttig topic. Toen ik de 242 net had, was het ook voor mij een beetje zoeken hoe ik e.e.a. best aanpakte. Ik heb in't begin ook eens met een verzopen motor gestaan. Da's al lang niet meer voorgevallen, maar die tips hier zijn wel interessant. ![]() |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|