Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Juiste manier om (met choke) te starten
#11
Jouw B19K heeft ook zo'n Solex valstroom carburateur. EÃÂn van de minder betrouwbare ontwerpen zeg maar.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#12
***t_blijft_behelpen*** schreef:Wel zit er ter hoogte van de uitlaat een zwarte vlek op de muur van de buren 8)



Das toch goed.
Groeten van Frans
Antwoord
#13
en dat verzuipen dus...

wat zijn trucs om het weer zo snel mogelijk overnieuw te kunnen proberen? Telkens de boegies er uit halen + schoonmaken/wachten totdat de benzine verdampt is schiet niet op.

is de oplossing van frans455 op dit forum een goed idee? (met volgas starten)
http://www.cccforum.be/forum/lofiversion.../t589.html
Antwoord
#14
Choke weer terugduwen (er is inmiddels benzine genoeg in de motor) en volgas doorstarten (kan een paar tellen duren). Denk aan 10-15 tellen, en dat 2 of 3 sessies. Als het dan nog niks is zou ik de startmotor ook even laten afkoelen.
Zorg dat je accu tiptop is.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#15
is volgas starten dan hetzelfde als het gaspedaal volledig intrappen alvorens de sleutel om te draaien? Smile
Antwoord
#16
Precies. Tegen de vloer. Pedal to the metal.

Niet pompen want dan ben je zoals het woord al zegt klare benzine de motor in aan het pompen met dit type carburateurs.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#17
pedal to the metal yeah!
sigaretten roken tijdens het starten van een motor die alsmaar verzuipt, is dat wel aan te raden?
Antwoord
#18
Op de hoeveelheid PAK's en teer die je door je peuken naar binnen krijgt maakt dat beetje benzeen uit de benzine ook niet meer uit.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#19
hahahahaha Smile
Antwoord
#20
Gideon schreef:Ik start mijn 245DL 's winters met de choke geheel uitgetrokken. Zodra die aanslaat, duw ik de choke terug tot halverwege, zodatie mooi stationair loopt en naarmate hij warmer wordt heb ik geen choke meer nodig.
's zomers heb ik de choke bij koude start tot halverwege staan, en dan slaatie met gemak aan Smile

Cosign. Werkt prima Smile

Wel 'n nuttig topic. Toen ik de 242 net had, was het ook voor mij een beetje zoeken hoe ik e.e.a. best aanpakte. Ik heb in't begin ook eens met een verzopen motor gestaan. Da's al lang niet meer voorgevallen, maar die tips hier zijn wel interessant.
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  B21E wil niet meer starten Hannes 24 5.238 13 February 2024, 00:06
Laatste bericht: MacVolvo
  "Choke systeem" in Polar (B230F), waarvoor dient dit/wat is kapot? marc-f 2 1.407 8 June 2022, 21:28
Laatste bericht: marc-f
  Is dit echt de enige manier? Grey240Polar 8 4.421 13 March 2022, 19:54
Laatste bericht: Dopski
  Starten en soms niet lopen (opgelost) Grey240Polar 9 7.191 23 March 2020, 16:28
Laatste bericht: Grey240Polar
  Wel starten, niet lopen fotomark 1 2.691 4 May 2017, 16:57
Laatste bericht: fotomark
  Choke kabel kaduuk BartJu 8 5.759 6 December 2016, 14:12
Laatste bericht: BartJu
  Motor valt uit na starten Sebastiaan! 63 40.572 19 July 2016, 19:37
Laatste bericht: Sebastiaan!
  Oliedruk bij starten henqui 7 5.291 23 April 2016, 18:40
Laatste bericht: henqui
  Krukas niet helemaal rond te draaien, harde tik bij starten Martie 18 14.672 10 August 2015, 14:56
Laatste bericht: Martie
  Te laag stationair na starten en gebrek aan vermogen Potvisboer 15 11.129 17 July 2015, 12:11
Laatste bericht: Potvisboer

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)