Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Project 245 GLE '93 de rode Pimpernel
Hallo iedereen. Mijn naam, is Robert en ik kom uit Groningen. Sinds jaar en dag rijden wij Volvo. Onze trots is een V70R awd at5 comfort modeljaar 2000 (uit de laatste maand dat deze gemaakt is), en sinds gisteren hebben we een oudere broer voor hem gekocht, een Volvo 245 GL estate met airco uit '93 in het rood. De 245 ziet er niet als nieuw uit: Diverse deukjes en een streepdeuk in een portier, roest aan de deurranden en ÃÂÃÂn portier heeft bij het slot een nare roestplek en een gaatje. De wielkassen en de bodem zijn helemaal gaaf. De auto is rood met een roze dak en motorkap. Voor de rest ziet hij er erg goed uit, vooral het interieur is als nieuw. Ivm vakantie van de verkoper zal ik de auto over 2 weken krijgen. Ik heb even de tijd om een ruitenwissermotor te kopen omdat de wissers niets doen, een plan van aanpak te maken om de auto strak en mooi te krijgen en me in te lezen in deze auto om alle tips tot me te nemen. De 245 lijkt me een heerlijke auto om zelf aan te klussen en lekker rustig in te toeren. Het geluid van de 2.3 is geweldig en de wollige wegligging is even wennen maar het heeft wel wat. Foto's zal ik later toevoegen en ik zal proberen een blog bij te houden met alles wat ik ga doen aan deze tank.
Antwoord
Robert schreef:Foto's zal ik later toevoegen en ik zal proberen een blog bij te houden met alles wat ik ga doen aan deze tank.

Welkom Robert!
Ik ben hier zelf ook net maar heb al veel aan de opgedane kennis alhier. Leuk dat je een blig bij gaat houden, onderaan deze post staat de mijne, erg leuk om te doen.
Mijn project: http://volvo142-deluxe.blogspot.com/ <br />Mijn rijdende klassieker: Volvo 164
Antwoord
Welkom !,

het lijkt me sterk dat er iets mis is met je RW motor, ik zou eerder het relais verdenken (Vocht en oxidatie van de punten)
[img][/img]
Antwoord
Na een paar weken wachten is hij er dan, onze Volvo 245 GL 2.3 estate. Vandaag de hele dag vrij genomen en de roze Volvo gepoetst en nog eens gepoetst totdat hij rood werd. Er zaten nogal wat kleine beschadigingen op als krassen, strepen, rare plekken in het lak en verzin ze maar. De meeste krassen zijn nu weggepoetst en de auto is weer knalrood met zo min mogelijk cleaner. Deze auto heeft me weinig gekost en er zit ook nog eens werkende airco in, blue-tooth en een cd-wisselaar. Ik kocht de auto omdat hij technisch goed was. In 2006 is de remmerij vernieuwd, schijven en blokken. In 2007 is de uitlaat vanaf de kat. vervangen. In 2008 is de distributieriem vervangen en een grote beurt met nieuwe accu. Het rijden is ontzettend leuk, je haast is weg, je gaat er eens relaxed bij zitten en sturen maar (al kan ik nog geen goede zitpositie vinden. Ik ben 190 cm lang en de stoel kan niet genoeg naar achteren). Nu de auto mooier is geworden dan ik had verwacht, ga ik ook verder totdat hij helemaal strak is. Op de foto's kunnen jullie een beste deuk zien, een tankklepje die los geschoten is van zijn puntlas en de motor wil ik weer helemaal mooi hebben. Alle rubbers, deurlijsten enz. zijn weer mooi zwart. Ik gebruik daar poetsolie voor van Kroonoil. Dit werkt wat prettiger dan lijnzaadolie en het resultaat is minstens even mooi. Mochten jullie aan de hand van de foto's suggesties hebben hoe ik e.e.a het beste aan kan pakken om hem weer helemaal strak te krijgen hoor ik dit graag. Aan de binnenkant van een portier zit een rare roestplek/gat. Ik weet niet of ik dit moet maken of een andere deur moet halen. Wanneer er een kenner van de 240 in de omgeving van Groningen woont, nodig ik mezelf graag uit om advies en tips in te winnen van deze auto.

[Afbeelding: 16by9sg.jpg]
[img width=450 height=600]http://i29.tinypic.com/24ph3fb.jpg[/img]
[Afbeelding: w0t8h1.jpg]
[Afbeelding: nch8x.jpg]
[Afbeelding: 2cgh544.jpg]
[Afbeelding: 263kevl.jpg]
[Afbeelding: 2krdk0.jpg]
[Afbeelding: ipxgck.jpg]

Antwoord
Hej Robert! Erg mooie auto hoor. Moedig ook dat je de rotte plekjes laat zien. Die
deur ziet er niet best uit. Ik denk niet dat het de APK zal tegenhouden maar ooit
zul je hem toch moeten vervangen of strippen. Deuren zie je regelmatig te koop
staan en mischien wel ergens van de sloop? Veel plezier met het opknappen van
deze nu toch al knappe auto!

Oh ja een goede garage zou kunnen zijn, in Westerbroek:

http://www.combigarage.nl/

succes! Smile
Antwoord
mooi rood is niet lelijk!
Prachtig zelfs!

Veel plezier met je nieuwe aanwinst.

Die hoeklijstjes achter zijn nog wel te vinden, wordt wel veel voor gevraagd helaas.

EÃÂn van de laatsten die op kenteken is gezet zo te zien!
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
Dat poetsen heeft hem vast goed gedaan. :o :o
Ziet er nog best goed uit, gefeliciteerd met je aanwinst en geniet ervan.
Iets bredere banden verhelpen die wollige wegligging vermoedenlijk wel. 8) 8)
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
Proficiat met je nieuwe aanwinst. Ziet er goed uit. Rood staat op elke volvo prima. Jammer dat het bij sommigen zo snel roos word i.p.v. rood. Bij jou zal dat niet het geval zijn denk ik.

Veel werk maar je kan er trots op zijn.

Ook ik ben 1.93 m en vond de 240 in het begin ook wat krap. Maar je went er aan eens je de goeie zithouding hebt gevonden. Ik zet de zetel helemaal achteraan en de leuning voorbij de middenste deurstijl. In de mijne kan ook de zitting versteld worden en ook die zet ik helemaal op het laagste. Zo kan ik er uren aan een stuk mee rijden. Mijn 740 zit wel een stuk ruimer maar de charme van een 240 valt niet te evenaren.

Groeten uit Belgie
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995

Mijn Volvo's
Antwoord
Bedankt voor de reacties. Ik ga eerst proberen met een ontstopper de deuk weg te halen, anders druk ik hem van binnen weer naar buiten. De deur is nog wel te redden denk ik, een klein stukje uitflexen, nieuw stukje staal en bijwerken. Ben alleen benieuwd hoe die deur (alles eigenlijk) er van binnen uitziet. Bredere banden voor een betere wegligging hoeft niet. Voor het 'hoek en smijtwerk' hebben we deze:
[Afbeelding: 2na1ao4.jpg]
Antwoord
HÃÂ, welkom hier.

Grappig, zelde naam, zelfde auto(s) en woon in principe vlakbij (Drachten)

Mooie bak, alleen blijf je poetsen met rood (Check)

Ik kan idd de Combigarage In Westerbroek aanbevelen, voor jou dichtbij en leuke mensen, met hart voor de zaak en leuke prijzen.
Voor onderderlen: Staal Autodemontage in Noordhorn.

Citaat:Wanneer er een kenner van de 240 in de omgeving van Groningen woont, nodig ik mezelf graag uit om advies en tips in te winnen van deze auto.
Je bent altijd welkom voor een bakkie, tips/trics en sleutelervaringen.

[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Big Grin Project 164 T6 gewoon weer eens wat anders :) aRjen.T 67 51.833 19 May 2022, 06:12
Laatste bericht: aRjen.T
  Pontiac astre Turbo project Joey 3 3.198 21 November 2020, 01:33
Laatste bericht: Dopski
  Project "De Belg" Huib244T 538 332.901 21 October 2020, 12:28
Laatste bericht: sludge
  De rode dame Arjan240 100 63.390 19 May 2018, 20:28
Laatste bericht: RM
  Volvo Amazon B230FT Project ingmar 110 112.479 6 February 2017, 16:58
Laatste bericht: ingmar
  even voorstellen: Volvo 142 turbo Project jehannes 151 95.988 23 January 2017, 16:12
Laatste bericht: jehannes
  244 1980 3.0 24v project v58 29 26.570 7 November 2016, 21:45
Laatste bericht: v58
  Project Volvo 142R Barracuda_82 471 227.470 9 September 2016, 21:14
Laatste bericht: Estoque
  De rode en de nieuwe.. Pluk 6 6.025 14 February 2016, 16:22
Laatste bericht: Pluk
  Ons groene project uit '76 rvanw 27 19.683 9 September 2015, 23:52
Laatste bericht: rvanw

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)