26 January 2009, 13:39
Marc1970 schreef:Als filters en pompen nog OK zijn kan de brandstofdrukregelaar de schuldige zijn.
Gaat je motor dan niet heel erg slecht lopen? ???
![[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]](http://i715.photobucket.com/albums/ww151/Baccalaureus/5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg)
Brandstofpomp zoemmmt
|
26 January 2009, 13:39
Marc1970 schreef:Als filters en pompen nog OK zijn kan de brandstofdrukregelaar de schuldige zijn. Gaat je motor dan niet heel erg slecht lopen? ??? ![]()
26 January 2009, 14:01
Kan me niet meer herinneren wat de motor toen deed op benzine (rij bijna altijd op gas). Wel dat-ie op gas ook benzine verbruikte via het vacuumslangetje en soms een vreemd huppeltje maakte, ws. door de onregelmatige toevoer van benzine door genoemd slangetje.
Het viel me op dat de pomp hard ging werken zonder brandstofregelaar.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
18 February 2009, 13:51
Het gezoem is verdwenen. Vraag me niet waarom :-\ Na een lange rit van plusminus 400 kilometer is het alweer even stil nu.
Ik heb injectorreiniger toegevoegd, maar het lijkt me stug dat nu alles weer oke is, ben nooit zo kien op vloeibare probleemoplossers. Kan wel, maar we zullen zien.
245 1993
18 February 2009, 21:23
Hij mag toch wel zachtjes zoemen of dat ook niet ???
Ik heb een zekering die warm nou zeg maar gerust heet wordt. Ik heb de weerstand gemeten over de zekering die is bij 0. Heb er nu even een moderne steekzekering tussengehangen. Die wordt handwarm is al veel beter. ![]() ![]()
18 February 2009, 23:56
toch even heel goed de contacten reinigen tussen zekering je de houder daar zit vaak de weerstand
Volvo S70R B5234T4 M59
20 February 2009, 00:57
Ik heb vandaag weer leker rondgereden en de nieuwe zekeringhouder wordt eigenlijk niet warm. Ik heb m'n Haynes nog niet in huis (en vadis geeft niet overal antwoorden op) maar las ergens dat vervuilde filters ook problemen kunnen geven. Waar zit(ten) het/de benzinefilter(s)? Zit er eentje naast de pomp onder de auto? Als dat zo is lijkt die wel 25 jaar oud :
![]() ![]() ![]()
20 February 2009, 22:02
normaal heeft een 240 turbo dat filter tegen het schutbord zitten, bestuurderskant.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
21 February 2009, 13:17
eentje tegen je schutbord en na 25 jr ook goed om het filtertje in je tank te vervangen.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|