Berichten: 978
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2005
volgens mij is de opbouw niet zo verschillend Gideon, neemt niet weg dat het een hele klus is. Ik hoop dat ik na deze week weer in staat ben de handel in elkaar te schroeven, dan red ik het op ermee naar de VKB te komen anders neem ik de S70
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Berichten: 630
Topics: 14
Lid sinds: Jan 2006
Ik neem aan dat je de unit niet helemaal eruit hebt gehaald of wel? Bij mij moet de hele kachel geloof ik eruit, zoals ik vernomen had in andere topics ???
Volvo 245 DL, B19A, M46, 1977
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992
Berichten: 978
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2005
Ik heb de behuizing nog op haar plek zitten, zal wel niet makkelijk worden met het terug monteren denk ik, maar goed dat zie ik vanzelf wel. Denk inderdaad dat de zwarte luchtstromingskanalen terugplaatsen wat wrikken en zo zal betekenen.
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Berichten: 1.124
Topics: 25
Lid sinds: Feb 2007
Bij mijn blauwe 244 heb ik de gehele kachelunit er maar uit gehaald........
Het is een rotklus,direct maar een spiksplinternieuwe ventilator gemonteerd ipv een gebruikte.
Dan weet ik zeker dat ik er de komende jaren(hoop ik...)geen omkijken meer naar heb.
Berichten: 978
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2005
Het is een hele klus, met her en der wel wat rottigheden. Ik vervang de schoepenbladen niet, zien er nog perfekt uit. Zijn niet aangelopen. De behuizing is ook nog volledig in tact. Enkel een schaal van de zwarte luchtverdelings kanaal is gebarsten. Die lijm ik vast en plak ik af met alu tape.
Ga wel (denk ik) de weerstand en de schakelaar vervangen, die heb ik toch liggen.
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Berichten: 978
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2005
Heb vandaag weer een uurtje aan dat ding gerommeld, nadat dinsdag de hechtingen eruit zijn gehaald. De zwarte luchtstomingskanalen zitten weer op hun plek. Wel loopt nu een van de schoepenraden licht aan op stand 1 >

>

>

>
Ben verder zeer benieuwd of ik de rest ook nog op het juiste plekkie krijg en of alles nog wel werkt.
Heb overigens wel nog wat pech gehad, de borgclips van de schoepenraden vielen me achter elkaar in het luchtkanaal voor de achterpassagiers, een kreeg ik er mbv een magneetje uit maar voor de tweede moest ik toch de stoel demonteren om het kanaal los te krijgen. Hopelijk vind ik naast het VKB dit week-end nog ergens een uurtje om weer wat verder te knutselen, want op de een of andere manier ontspant dit wel, zo weg van de dagelijkse beslommeringen. Dat is bij mij tegenwoordig studeren en werken
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Berichten: 630
Topics: 14
Lid sinds: Jan 2006
Nou de kogel is door de kerk: mijn kachelmotor begint nu ook kuren te vertonen... Het begon met vreselijk piepen en nu met een brandgeurtje en af en toe vastlopen. >

Inmiddels heb ik een nieuwe kachelmotor gekocht, die ik zaterdag ga inbouwen. Van de gehele operatie maak ik foto's van begin tot eind
Volvo 245 DL, B19A, M46, 1977
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992
Berichten: 1.191
Topics: 42
Lid sinds: Nov 2006
Ben benieuwd,...
Berichten: 33
Topics: 4
Lid sinds: Jan 2008
Ik ben zelfs hÃÂ
ÃÂ
l benieuwd, want ik ga ÃÂ
ÃÂ
n dezer dagen dezelfde operatie uitvoeren en heb bijzonder weinig ervaring met zulke klussen tot dusverre...
Heb al veel foto's gezien, maar meer is nooit weg
Berichten: 3.259
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
Anders ik wel, die van mij staat al meer dan een jaar stil (kachelmotor) en ik durf er maar niet aan te beginnen.
Wellicht dat deze how-to-guide mij over de streep trekt.